Leegloop bij VPRA

De VPRA, branchevereniging voor pr- en communicatie-adviesbureaus, moet noodgedwongen verder in afgeslankte vorm, schrijft Communicatie in het jongste nummer.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Per 1 januari hebben negen bedrijven voor het lidmaatschap bedankt. Dit komt neer op een derde van het aantal leden. Omdat met name de grote bureaus zijn afgezwaaid, betekent de leegloop niet alleen een kwantitatieve aderlating, maar vooral ook een financiële. Daarmee lijkt de toekomst van de branchevereniging op losse schroeven te staan.

Drie grotere bureaus die per 1 januari opzeiden - Imagro, Groot Haar & Orth en Peterink & Partners - voelden zich niet langer thuis in een branchevereniging met vooral één- en tweepitters. Tijdens een bijeenkomst afgelopen jaar is over deze ontevredenheid gesproken. Volgens Gé Peterink erkende het bestuur het probleem. VPRA-voorzitter Kees Wijdooge stelt dat de grotere bureaus ook hand in eigen boezem moeten steken. Leden - klein en groot - moeten zelf voor verandering zorgen. Ook een van de laatste grote bureaus die nog bij de VPRA zijn aangesloten, Van der Hilst Communicatie, heroverweegt het lidmaatschap.

Wijdooge ziet ondanks de leegloop de toekomst positief in: "Het budget voor 2004 is weliswaar flink verlaagd, maar we blijven met 22 bureaus doorgaan waarvoor we zijn opgericht.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie