Cindy Tervoort (Heineken) hoort bij beste 10 marketeers van Groot-Brittannië

Dankzij ‘Worlds Apart’-film haalt ze een vierde plek.

Cindy Tervoort, marketingdirecteur Heineken UK, behoort dit jaar volgens het Britse marketingblad Campaign tot de 10 beste marketeers van het land. Ze eindigt op een vierde plek.

En dat allemaal dankzij de veelbesproken ‘Worlds apart’-film, een video waarin mensen met een verschillende mening (bijvoorbeeld over klimaat, godsdienst en culturele afkomst) hun verschillen bespreken en daarna samen een biertje drinken.

Campaign noemt de campagne een moedige actie. De video is controversieel maar laat ook zien dat Tervoort met een duidelijke visie aan het merk bouwt. En dat heeft haar dit jaar veel fans opgeleverd.

Tervoort startte eind 2015 als marketingdirecteur Heineken UK. Ze werkte eerder bij PepsiCo en Unilever.

De volledige top 10:

1. Sara Bennison, CMO Nationwide 

De moederdag-campagne #gotthisfrommum landde heel goed bij jongeren en leverde Nationwide een recordaantal studenten-accounts op.

2. Zaid Al-Qassab, chief brand & marketing officer voor BT

Al-Qassab trok begin dit jaar aan de bel door te zeggen dat marketing in een existentiële crisis is beland. Voor BT ontwikkelde hij een nieuw platform, ‘Be there’, waarbij hij uit hetzelfde emotionele vaatje tapt als Nationwide.

3. Benjamin Braun, marketingdirecteur Groot-Brittannië voor Audi

En wel hierom:

 

4. Cindy Tervoort, marketingdirecteur Heineken UK

5. Mark Evans, marketingdirecteur Direct Line Group

Heeft de verzekeraar omgeturnd tot een technologie-gedreven bedrijf, met een focus op ‘preventie’. Bijvoorbeeld in de vorm van deze verlichtings-drones, die al worden gebruikt door reddingsbrigades op zee.

6. Patrick Bousquet-Chavanne, executive director of customer, marketing, Marks & Spencer

Marks & Spencer wilde zichzelf opnieuw neerzetten als culturele pionier en brak na 16 jaar de banden met het bureau. Van het nieuwe bureau Grey London komt deze campagne:

 

7. Mark Given, marketingdirecteur Sainsbury's

Ook Sainsbury’s vond het, na 35 jaar, tijd voor een nieuw bureau. Wieden & Kennedy’s komt met de originele social media-campagne 'Food Dancing'

 

8. Sheila Mitchell, marketingdirecteur Public Health England

9. Craig Inglis, customer director John Lewis

10. David Wheldon, CMO RBS Group

 

 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie