Duyvis haalt de fuif weer van stal

Duyvis heeft de campagne 'Fuif'es met Duyvis' gelanceerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Kingsday ontwikkelde voor Duyvis een TV- en online campagne met het thema &;Fuif&;es met Duyvis&;. Twee mannen in rode pakken breken in een situatie waar een fuif-waardig moment wordt genegeerd. “Dahaag, wij zijn van de Duyvis... En we zien hier een typisch geval van een gemiste fuif.”

De copy is uiteraard een directe verwijzing naar de campagne met Gerard Cox, die altijd de gevleugelde tekst: &;nu hoort ik dat hier een fuif is&; uitsprak.

Van Cox werd in 2001 al afscheid genomen en ook de fuif raakte een aantal keer in onmin. In 2007 bijvoorbeeld, nadat PepsiCo Duyvis overnam van Sara Lee, lag de nadruk meer op het product en minder op de fun. Later gingen de feesten en partijen toch weer centaal staan. In de &;Partijtje gezellig&;-campagne door DDB bijvoorbeeld waarin ook de rode pakken te zien waren.

De nieuwe regel ‘Fuif’es met Duyvis’ wordt de leidraad voor een serie commercials en acties die Duyvis een rol geven als aanjager van meer feestjes in Nederland. De eerste activatie op vraagt bezoekers te laten zien dat ‘Duyvis in huis is’ en dat ze dus voorbereid zijn op spontane fuif-gelegenheden. Als beloning kunnen ze een knalrode non-branded Fuif! vlag winnen.

Margreet Rijkaart, marketing manager Duyvis vindt de vlag met slechts Fuif! erop hét bewijs dat dit woord nog &;onvervreemdbaar&; aan Duyvis is verbonden. Ook zonder merk koppelt iedereen het onmiddellijk aan Duyvis.

Credits
Productiemaatschappij: In Case of Fire
Regisseur: Rick Lenzing
Online productie: Thispagecannotbefound
Verantwoordelijk vanuit Duyvis: Margreet Rijkaart, Eveline Polderman, Ewout Albers

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie