Sanoma verkoopt Belgische vrouwentitels

Roularta Media Group (RMG) wil daar 34 miljoen euro voor op tafel leggen.

Het portfolio bestaat uit de merken Libelle, Femmes d'Aujourd'hui, Flair, Feeling & Gael, La Maison Victor, SheDeals, Loving You, Zappy, Communiekrant en Kids Only en daarnaast de sites, line extensions en sociale mediakanalen van deze titels.

Het vrouwenmerkenportfolio heeft een omzet van circa 78 miljoen euro. De business maakt onderdeel uit van Sanoma BeNe, de Nederlands-Belgische tak.

'Relatief klein onderdeel'
Susan Duinhoven, President & CEO van Sanoma: 'Het Belgische onderdeel is relatief klein met een noodzakelijk sterke lokale commerciële verankering. Roularta is een sterk Belgisch mediabedrijf en brengt maximale synergie en daardoor de grootst mogelijke ontwikkelingskansen voor deze titels. De integratie van Sanoma’s Nederlandse en Belgische mediabedrijven heeft de afgelopen jaren tot goede, maar relatief beperkte synergie geleid, bijna uitsluitend binnen de ondersteunende diensten. Deze synergieën zijn geringer dan die nu tussen het Belgische Roularta en de over te nemen titels ontstaan.’

De Belgische woonbladen blijven onderdeel van Sanoma Media BeNe, mede gezien de sterke redactionele synergie tussen België en Nederland. Ook het contentmarketingbedrijf HeadOffice blijft tot Sanoma Media BeNe behoren.

Grootschalige portfolioherziening afgerond
Volgens Duinhoven is nu de grootschalige portfolio herziening van Sanoma’s mediabusiness in Nederland en België van de afgelopen vier jaar afgerond. ‘In een mediamerkenportfolio zullen altijd titels aangekocht en verkocht worden, maar dit zal niet meer van een schaal zijn zoals wij dat in de afgelopen jaren hebben gedaan.’

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie