Dutch Weed Burger lanceert keurmerk ‘Beter Laten Leven’

Niet ‘Beter Leven’, maar ‘Beter Laten Leven’. Dat is de boodschap van vegan brand The Dutch Weed Burger tijdens de Week zonder Vlees.

Beter Laten Leven

The Dutch Weed Burger, een Nederlands merk van plantaardige producten op basis van onder meer zeewier, lanceert in de Week zonder Vlees een tijdelijk voedingskeurmerk: ‘Beter Laten Leven’. Het keurmerk is een knipoog naar het Beter Leven-keurmerk van de Dierenbescherming. Het doel ligt voor de hand: consumenten laten kiezen voor een vegetarische of plantaardige variant.

Mark Kulsdom, oprichter van The Dutch Weed Burger bestempelt het jaarlijks slachten van 640 miljoen dieren als ‘ecologische zelfmoord’. Kulsdom: ‘We kunnen de dieren maar “Beter Laten Leven”.’ In een brandbrief aan de politiek schrijft Kulsdom onder meer dat we nu de zesde grote uitstervings-golf van diersoorten op aarde meemaken. ‘De eerste die wordt veroorzaakt door de moedwillige acties van maar een soort, de menselijke. De onze. En die golf gaat uiteindelijk onze eigen soort meeslepen richting het grote uitsterven. We gaan daar met het huidige economische paradigma niet aan ontkomen.’

Over Dutch Weed Burger

Dutch Weed Burger is een Amsterdams plant-based voedingsmerk en onderdeel van Livekindly Collective. De producten zijn verrijkt met lokaal geteeld zeewier uit de Oosterschelde.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie