Teads en Impact+ helpen merken de milieu-impact van hun campagnes te verminderen

Samenwerking Teads & IMPACT+ helpt merken en bureaus de milieu-impact van hun digitale reclamecampagnes te verminderen.

Voor het eerst hebben marketeers en bureaus de mogelijkheid duurzaam te adverteren en de C02-voetafdruk van digitale reclamecampagnes te meten en te verminderen. Teads heeft de handen ineen geslagen met IMPACT+, dat de oplossing biedt voor het verminderen van de uitstoot van CO2-uitstoot in de digitale reclame-industrie. IMPACT+ is direct geïntegreerd in het Attention-gedeelte van het Teads programma, waarbinnen ook thema’s als creatie en contextuele targeting zijn gefaciliteerd.

Unieke combinatie Milieu- en Marketing-KPI’s

Concreet bieden Teads en IMPACT+ de digitale reclame-industrie de mogelijkheid om milieu- en marketing-KPI's te combineren. Op die manier verminderen adverteerders in zeer korte tijd hun uitstoot van broeikasgassen. Zonder dat daarbij media-KPI's in gevaar komen. Zo wordt onder andere de elektriciteit gemeten die wordt gebruikt om advertenties te hosten – op het moment dat deze wordt uitgeleverd en wordt weergegeven op het device van de ontvanger.

Angela Tropper, Sales Director NL merkt op: "Consumenten eisen meer toewijding en initiatief op het gebied van klimaatverandering van hun favoriete merken. Daarom ben ik blij dat wij deze oplossing aan onze klanten in Nederland aanbieden. Door inzicht in de impact van digitale campagnes, kunnen wij zorgen dat merken hun ecologische voetafdruk van digitale campagnes kunnen inzien, herzien en verlagen. Middels vermindering van de impact van je digitale campagnes is het mogelijk om samen te werken aan een meer duurzamere industrie zonder de media- en brand KPI’s uit het oog te verliezen."

Attention Rate een belangrijke factor

Daarnaast levert de nieuw door Teads ontwikkelde gebruikersgerichte metric van Attention Rate een nieuw perspectief in het advertentie-ecosysteem. Het evalueert zowel de kwaliteit van de media-aanwezigheid als de functionaliteit van het advertentiemedium - in relatie tot de aandacht van de consument. Waarmee het een krachtige indicator is voor de effectiviteit van een campagne. Volgens Lumen Research voorspelt de Attention Rate de impact van een campagne drie tot zeven keer beter dan de oude metric Viewability.

Attention aantrekken met zorg en verantwoordelijkheid

Attention is gebaseerd op de ervaring van de gebruiker. Ter illustratie, advertenties die niet kunnen worden overgeslagen en te lang of misleidend zijn, krijgen minder aandacht en hebben minder impact. Advertenties die goed geïntegreerd zijn binnen hun reclameomgeving daarentegen - en daardoor interacteren met de gebruikersomgevingen - hebben meer succes. Journalistiek-redactionele platforms bieden in dit verband zeer aantrekkelijke advertentieruimte. Een videoadvertentie op een nieuwssite haalt een aandachtspercentage dat drie keer hoger ligt dan hetzelfde formaat binnen een social media platform. Bedrijven die investeren in advertentie-inventaris in deze omgeving zien veel betere campagneprestaties en ondersteunen tegelijkertijd kwaliteitsjournalistiek.

 

Reageer meer op de eisen van de consument

Consumenten eisen meer toewijding en initiatief op het gebied van klimaatverandering van hun favoriete merken. Dit wordt bereikt door creatievere advertenties die effectiever de aandacht trekken. Dankzij nieuwe methoden voor het meten van performance en duurzamere, geoptimaliseerde traffic en campagnekanalen van digitale campagnes besparen bedrijven CO2. En verzekeren ze zichzelf tegelijkertijd van een concurrentievoordeel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →