Feestdagencampagne van Marktplaats moet Nederlanders inspireren tweedehands speelgoed te kiezen

Met de centrale boodschap ‘Veel speelgoed is nog lang niet uitgespeeld’, zet het platform zijn de circulaire gedachte kracht bij.

Feestdagencampagne van Marktplaats moet Nederlanders inspireren voor tweedehands speelgoed te kiezen

In aanloop naar Sinterklaas en Kertsmis presenteert Markplaats een nieuwe feestdagencampagne. Het handelsplatform wil Nederland de ogen openen voor de waarde van tweedehands speelgoed, want: ‘Door speelgoed een tweede, derde of vierde leven te geven, dragen Marktplaats-gebruikers samen bij aan een wereld waarin meer gedeeld en minder verspild wordt’. 

De campagne, ontwikkeld door Happiness Brussels in samenwerking met Higuita Amsterdam, draagt de titel ‘Veel speelgoed is nog lang niet uitgespeeld’.

Advertentie
advertisement

Merkpositionering

Het platform legt uit dat de campagne onderdeel is van de dit jaar gelanceerde merkpositionering:‘Elke deal een groot verschil’. Volgens het handelsplatform is de feestdagen-periode hét moment om in te spelen op de groeiende bewustwording en toenemende wens van consumenten om meer verantwoord en duurzamer te kiezen.

De Marktplaats-commercial

Veel speelgoed is nog lang niet uitgespeeld - Marktplaats

Verschil maken

Gregory Kukolj, CMO van Marktplaats, vertelt dat de campagne moet laten zien dat veel tweedehands speelgoed voor anderen nog heel waardevol kan zijn.

'We willen mensen laten inzien dat ze al met kleine stappen een verschil kunnen maken voor de mensen en de wereld om ons heen, zonder in te leveren op speelplezier of kwaliteit. Daar past kopen en verkopen op Marktplaats als geen ander bij.’

Campagne-uitrol

De geïntegreerde storytelling campagne gaat gepaard met een zogenoemde multi-channel-activatie op tv, video, social, owned media, PR en CRM. 

Lees ook: G-Star: ‘We vinden het wel lekker als het een beetje schuurt…’

Credits:

Marktplaats:                         Grietje Suijkerbuijk, Caroline Hagoort, Marie Lootvoet, Gregory Kukolj

Creatief Bureau:                   Happiness Brussels in samenwerking met Higuita Amsterdam

(The Good)

Creatie:                                  Niek Eijsbouts, Katrien Bottez, Geoffrey Hantson

Strategie:                               Daan de Raaf, Frans Cuypers

Brand Producer:                   Bo Polak

Productiemaatschappij:      Cake Film & Photography

Regie:                                    Henk Loorbach

Producer:                              Anne van Kuijk

DOP:                                      Tim Kerbosch

Production Design:              Klaas Wijnberg

Edit:                                       Amber Hooijmans

Sound:                                  Sauvage Sound

Muziek:                                 Jorrit Kleijnen

Postproductie:                     De Grot

Colourgrading:                     Erik van den Heuvel

Fotografie:                            Iris Duvekot

Media:                                   Mediacom

Digital media:                       Maxlead

Plaats als eerste een reactie

Advertentie