'Herman Finkers sterkste culturele merk'

Cabaretier Herman Finkers heeft binnen de culturele sector de sterkste reputatie. Dat blijkt uit een grootschalig merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

"Finkers is de bekendste en meest gewaardeerde naam binnen de culturele sector. De gemiddelde Nederlander voelt de sterkste binding met hem," verklaart merkadviseur Hendrik Beerda. Marco Borsato was in 2006 het sterkste merk. Hij staat nu op een vijfde plaats. Naast Finkers en Borsato staan nog meer Nederlandse artiesten in de rij, zoals André van Duin (tweede plaats) en Paul de Leeuw (vierde plaats). Het Rijksmuseum staat op een derde plaats en het Anne Frank Huis vanuit het niets op een zesde plaats. "Kennelijk heeft de discussie rond het kappen van de kastanjeboom het sluimerende merk veel goed gedaan," aldus Beerda.

Volgens Beerda is het opvallend dat de dansgezelschappen zich positief ontwikkelen. Het Nationale Ballet, het Nederlands Dans Theater en Scapino Ballet Rotterdam maken alle drie een sprong in merkkracht. Met De Appel staat er nu ook een toneelgroep in de selectie van sterkste cultuurmerken.

Als de ranglijst alleen door jongeren zou worden ingevuld zou die er heel anders uit komen te zien. Dan staat Ilse de Lange op nummer een. Acda en de Munnik en Bløf volgen op de tweede en derde plaats. Voor het onderzoek zijn sinds 2006 ruim 15.000 mensen ondervraagd. Zie voor de top 100:

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie