Contextual targeting zonder cookies: Teads opent wereld aan mogelijkheden voor Nederlandse uitgevers

Teads heeft haar contextuele targeting en Audience data product beschikbaar voor de Nederlandse markt - in Teads for Publishers (TFP).

Inhaalslag voor Nederland

Uitgevers buiten Nederland maken al geruime tijd gebruik van contextuele, cookieloze targeting voor hun campagnes, dankzij een samenwerking met Grapeshot en een zelf ontwikkelde AI bidder. Per heden krijgt de Nederlandse markt ook toegang tot deze data tools.

Spectaculaire groei outstream advertising
Teads, grondlegger van outstream advertising, beleefde de afgelopen jaren een spectaculaire groei, door volledig cookieless targeting aan te bieden aan merken en bureaus. Op deze manier voorziet Teads uitgevers van additioneel demand. Dankzij een combinatie met o.a. performance, social en high-impact formaten is de groei meer dan aanzienlijk geweest, bovenop het bekende video outstream.

Met de uitrol van contextual Targeting & Audiences komen deze opties nu ook ter beschikking voor de eigen directe of programmatic campagne van uitgevers.

Teads contextual
Met behulp van slimme pagina-scanning via partner Grapeshot analyseert TFP continu de inhoud van artikelen. Middels de kracht van het Teads eigen AI algoritme, wordt er een unieke targeting gebaseerd op de meest relevante pagina-onderwerpen. Het gaat specifiek om key-topics in plaats van key-words, om effectiviteit en brand safety te waarborgen.

“In totaal biedt Teads uitgevers 500+ contextuele segmenten om eigen campagnes te targeten zonder afhankelijk te zijn van cookies.”
Roy Vervenne, Head of Publishing Teads Nederland

Teads Audiences

Uitgevers kunnen zelf nog een stap verder gaan.

“Door het samenvoegen van eigen 1st of 3rd-partij-data, worden de Teads Audiences effectief en precies samengesteld door het data team. Deze worden voor uitgevers dan simpel te gebruiken voor hun campagnes. Perfect om ook te gebruiken in een cookieless omgeving”, aldus Vervenne.

Teads Audiences:

  • 41 kant-en-klare doelgroepsegmenten, geselecteerd uit meer dan 300.000 kern data-onderdelen
  • Beschikbaar onder 3 hoofdcategorieën: sociaal-demografisch, gebruikers intentie en interesse.
  • Voor directe en programmatic (deal-ID)campagnes
  • Klaar voor een wereld zonder cookies

Contextueel Targeting & Audiences zijn beide nu in Nederland beschikbaar via het Teads for Publishers self-serve platform.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →