Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom in de Metaverse

Ongeveer de helft van de volwassenen in 29 landen, met name jongere generaties, zegt bekend te zijn met wat een metaverse inhoudt.
Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Welcome to the Metaverse e-paper
Welcome to the Metaverse e-paper

Mensen raken steeds meer vertrouwd met de metaverse. Velen geloven dat de metaverse in de komende jaren een belangrijk effect zal hebben op ons leven op gebieden als entertainment, leren en werk.

De metaverse kan worden gezien als het internet van morgen. Niet als een aparte technologie, of een losstaande virtuele wereld. Maar als een technologisch ecosysteem dat een naadloze en permanente, verbonden ervaring biedt tussen echte en virtuele werelden. Deze ervaringen raken elk onderdeel van ons leven.

Het idee van de metaverse bestaat al sinds de jaren tachtig, en werd bedacht door sciencefictionschrijvers en uitgevonden door academici en R&D-afdelingen. De belangrijkste technologieën die op het moment worden betrokken bij het bouwen van een metaverse - virtual reality (VR) en augmented reality (AR) - zijn echter pas vrij recent zover gevorderd dat deze technologieën meer zijn dan alleen laboratoriumprototypes. Inmiddels zijn deze technologieën beschikbaar voor gebruik op de massamarkt en overwegen organisaties ze in hun productervaringen te integreren.

Dit betekent dat we op een bepaalde manier al leven in een wereld die digitaal verbonden is. Naarmate Web3.0 en de metaverse zich verder ontwikkelen, zal dit uitgroeien tot een zogeheten" hyper-realiteit" waarin virtuele en reële waarnemingen diep met elkaar verweven zijn. Interacties die op afstand met anderen zijn voelen daarin bijna net zo echt als persoonlijk samenzijn.

Dit wordt ook wel het 'spatial web' genoemd. Onze gegevens worden dan op een gedecentraliseerde manier verzameld en gebruikt. Dit is in tegenstelling tot de huidige cloud-gebaseerde platforms als Meta en Google, die onze informatie verzamelen en verspreiden wanneer we hun diensten gebruiken. Op termijn zullen technologieën als blockchain ons in staat stellen zelf eigenaar te worden van deze gegevens en ze te exploiteren.

Bij Ipsos pakken we deze creatieve kwestie aan door onderzoek te doen naar mogelijke kansen in elk onderdeel van het spatial web ecosysteem. De belangen van een organisatie worden in beschouwing genomen om zo de beste technologie en ecosysteemoplossing(en) voor jouw merk of product te ontdekken. Lees voor meer informatie onze paper: Welcome to the Metaverse: What it is now, what it will become and how you can be a part of it

Nieuwsgierig naar meer? Ons webinar - Understanding the Landscape: a 360° view of the Metaverse & Web3 is terug te kijken op YouTube

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in