Overslaan en naar de inhoud gaan

Dept x Microsoft: een gloednieuwe social content strategie

Dept vertaalde Microsofts missie naar een social strategie. Het resultaat: 86% toename van betrokkenheid en 37% in het websiteverkeer.
Partner
DEPT®

DEPT® is half technologiebedrijf, half marketingbureau – en precies die combinatie maakt ons in staat om de meest ambitieuze merken van vandaag te helpen bouwen aan de kansen van morgen.

Met ruim 4.000 AI-native specialisten in meer dan 30 kantoren op vijf continenten, lopen we voorop in het ontwikkelen van oplossingen op het gebied van Brand & Media, Customer Experience, Commerce Growth en Technology & Data. Daarmee zetten we de toon voor het volgende digitale tijdperk, voor merken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer.

Maar vooruitgang betekent voor ons meer dan innovatie alleen. Sinds 2021 zijn we Climate Neutral en B Corp gecertificeerd, omdat we geloven dat creativiteit en technologie pas echt krachtig zijn als ze ook een positieve impact maken op de wereld. www.deptagency.com

Microsoft x Dept

Het is in deze uitdagende tijden nog steeds van groot belang om als merk of bedrijf voortdurend zichtbaar te zijn onder je doelgroep(en). Dit geldt zelfs voor een groot bedrijf met een wereldwijde presence als Microsoft. In tijden waarin veel onzekerheid heerst kun je als bedrijf jouw doelgroep juist veel meerwaarde bieden, door content te delen die voor hen relevant is en inspeelt op de actualiteiten. Microsoft weet hier perfect op in te haken en op die manier met hun producten meerwaarde te bieden aan professionals en bedrijven. Ontdek hoe Dept vanuit een content en social advertising strategie heeft bijgedragen aan Microsoft’s business doelstellingen door relevante kennis en content te delen tijdens COVID-19 en daarmee professionals te empoweren. 

De relatie met je doelgroep versterken met social advertising

Al jarenlang zijn wij verantwoordelijk voor de social content en advertising voor Microsoft Nederland, België en Luxemburg. Afgelopen jaar hebben we grote stappen gezet om middels onze social strategie optimaal bij te dragen aan Microsoft haar missie: ‘‘Empower every person and organization to achieve more.’’ Maar hoe kan Microsoft haar missie nastreven in tijden van crisis? Waar veel partijen hun digital marketing activiteiten pauzeerden, zagen wij dit als een kans om juist meerwaarde te creëren op het moment dat iedereen het nodig had. Met een always-on social strategie streven we ernaar om meer top-of-mind awareness te genereren onder de doelgroep(en), door regelmatig en op consistente wijze, engaging en interessante updates van het merk te delen. Updates die erop gericht zijn professionals en bedrijven te empoweren om door deze crisis heen te komen. 

In al die jaren van samenwerking hebben we veel geleerd vanuit voorgaande resultaten en optimalisaties. Zo hebben we relevante, kwalitatieve content gegenereerd, die we op de meest waardevolle doelgroepen konden inzetten. Door met onze kwalitatieve content te focussen op het behalen van meer engagement en interactie bij de doelgroep hebben we ons online bereik weten te vergroten. Door meer te focussen op engagement en content van nóg hogere kwaliteit te bieden tijdens deze periode hebben we een aanzienlijke verbetering gezien in performance en zelfs een groei ten opzichte van vorig jaar gerealiseerd. 

consult microsoft

Acteer op de actualiteiten en creëer meerwaarde

Door COVID-19 moest de maatschappij zich razendsnel aanpassen aan de nieuwe norm, die zich nog altijd ontwikkelt. Als onderneming is het van belang om hiervan bewust te zijn en in te spelen op zowel aangepast gedrag als aangepaste behoeftes van je doelgroep. Zo heeft de strategie voor deze campagne nieuwe inzichten gegeven over hoe het inspelen op actuele onderwerpen zich uit in betere campagneresultaten. 

Voorheen werd gebruik gemaakt van de social strategie Account Based Marketing (ABM). Deze strategie is gericht op het delen van gepersonaliseerde content per sector om de interesse te wekken van geselecteerde high potential bedrijven, met de doelstelling om maximale sales te genereren. Echter, sluit deze strategie niet meer aan op de huidige situatie waar wij ons nu in bevinden. De maatschappelijke crisis COVID-19 daagt ons uit om verder te kijken dan alleen deze high potential doelgroepen en om meerwaarde te bieden voor de bredere sectoren. De focus ligt nu op het inspelen op de actualiteiten onafhankelijk van de sector waarin iemand zich bevindt, in plaats van specifieke content te delen per doelgroep. Door meer vanuit de behoeftes en het gedrag binnen deze maatschappij te denken en die content met een bredere doelgroep te delen, kan de content bij veel meer mensen aanslaan, dan wanneer de doelgroep al van tevoren afgebakend is. Zowel een docent als een ziekenhuismedewerker heeft baat bij hoe je efficiënt kan thuiswerken en in contact blijft met studenten of patiënten, hierdoor is de content toepasbaar binnen meerdere werkvelden. 

De nieuwe social strategie werpt haar vruchten af, de zichtbaarheid van het merk is sterk verbeterd en de merkidentiteit is positief beïnvloed door de brede oriëntatie en kennis te delen vanuit meerdere sectoren. Dit uit zich ook in cijfers, het websiteverkeer is met +37% toegenomen en de betrokkenheid van de doelgroep zelfs met +86% op social, waardoor online de relatie tussen Microsoft en haar doelgroep is versterkt. Het sentiment van de reacties was erg positief, professionals deelden het op hun beurt weer met hun eigen netwerk. 

 

Microsoft socials

Door de gerealiseerde groei in betrokkenheid, sentiment en websiteverkeer jaar-over-jaar én de positieve meerwaarde die dit toevoegt aan onze doelgroep, vormt deze strategie de nieuwe leidraad voor de social campagnes van Microsoft voor aankomend jaar. Hiermee is de basis gelegd voor andere landen binnen West Europa. Deze gerichte aanpak en strategie vanuit meerdere disciplines draagt optimaal bij aan Microsoft haar missie; ‘‘Empower every person and organization to achieve more.’’ 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DEPT®

DEPT® is half technologiebedrijf, half marketingbureau – en precies die combinatie maakt ons in staat om de meest ambitieuze merken van vandaag te helpen bouwen aan de kansen van morgen.

Met ruim 4.000 AI-native specialisten in meer dan 30 kantoren op vijf continenten, lopen we voorop in het ontwikkelen van oplossingen op het gebied van Brand & Media, Customer Experience, Commerce Growth en Technology & Data. Daarmee zetten we de toon voor het volgende digitale tijdperk, voor merken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer.

Maar vooruitgang betekent voor ons meer dan innovatie alleen. Sinds 2021 zijn we Climate Neutral en B Corp gecertificeerd, omdat we geloven dat creativiteit en technologie pas echt krachtig zijn als ze ook een positieve impact maken op de wereld. www.deptagency.com

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in