Overslaan en naar de inhoud gaan

Het Trusted Web van DPG Media: zo werkt het

Hoe werkt de techniek achter het Trusted Web werkt en hoe kun je programmatic inkopen binnen het Trusted Web?
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Het Trusted Web van DPG Media: zo werkt het
Het Trusted Web van DPG Media: zo werkt het

Om het vertrouwen en de transparantie terug te brengen in het ‘open internet’ introduceerde DPG Media twee jaar geleden het Trusted Web. En mét succes. Met name de advertentietechnologie die ervoor zorgt dat het marketingbudget ook echt effectief wordt besteed en niet onnodig aan de strijkstok blijft hangen, maakt adverteren op het Trusted Web erg populair. In dit artikel van DPG Grow leggen we uit hoe de techniek achter het Trusted Web werkt en gaan we dieper in op de verschillende programmatic inkoopvormen.

Trusted Web als alternatief van Google en Facebook
In het Trusted Web staat centraal dat consumenten zeer diverse hoogwaardige kwaliteitscontent in een privacyvriendelijke omgeving krijgen, die door gespecialiseerde professionals bij elkaar wordt gebracht. Adverteerders kunnen daarbij via onafhankelijke advertentietechnologie effectieve campagnes inkopen in een veilige omgeving. DPG Media werkt hierin samen met lokale uitgevers waaronder RTL en Talpa, titels als TVgids, Startpagina en Buienradar. Hierbij gaat het niet alleen om de onafhankelijke advertentietechnologie, sales en operations die beschikbaar worden gesteld aan de lokale uitgevers, maar ook om het feit dat die de privacy van de websitebezoekers respecteert. Het voordeel voor adverteerders is dat ze in tegenstelling tot Google en Facebook via het advertentienetwerk van DPG Media veel efficiënter kunnen werken en de gewenste schaal kunnen realiseren. Volgens het NOBO (Nederlands Online Bereiksonderzoek) bereikt het totale netwerk 84% van de Nederlanders.

Brand safe en brand suitable omgeving
Door de samenwerking met lokale partners biedt het Trusted Web adverteerders een brand safe en brand suitable omgeving om te adverteren. Daarnaast zorgen simpele, doeltreffende advertentieproducten in combinatie met first party data voor effectieve campagnes. Dit wordt gefaciliteerd door onze transparante, solide advertentietechnologie – met controle over zaken als prijzen, bidding-logica en prioriteitstellingen – met als resultaat dat het marketingbudget van adverteerders ook echt effectief besteed wordt en niet onnodig aan de strijkstok van tussenpartijen blijft hangen.

Verschillende inkoopvormen
Er zijn verschillende manieren om media op het Trusted Web in te kopen: managed en self served. Als je kiest voor de managed inkoopvorm kun je manueel inkopen en slim targeten op bepaalde titels, doelgroepen en/of een speciale periode. Dit kan fixed voor een dag kan zijn of voor een langere periode waarbij je de garantie krijgt op uitlevering en alle werkzaamheden voor je uit handen worden genomen. Kies je voor self service? Dat kan met DPG Direct dat gericht is op het mkb, of straks met DPG Demand, de Admanager die momenteel in een testfase is. Met beide platformen heb je de mogelijkheid om zelf alles in te boeken en kun je realtime de resultaten zien. De laatste en misschien wel de meest populaire inkoopvorm binnen het Trusted Web is uiteraard programmatic buying.

 

Op dit moment werkt het Trusted Web met de volgende standaard programmatic-inkoopvormen:

  • Open Market (OMP): het aankoop- en verkoopmodel waarbij DPG haar media-inventaris aan kopers aanbiedt via realtime veiling.
  • Private Market Places (PMP): via dit model selecteer je het doelpubliek uit een verzameling gekwalificeerde gebruikers, waarna wordt geboden op de impressies die bij je campagne passen. De uiteindelijke prijs van een impressie hangt evenwel af van de schommelingen in vraag en aanbod.
  • Programmatic Guaranteed (PG): via dit model kunnen kopers rechtstreeks in de inventaris van het Trusted Web, met vaste prijzen en een voorbehouden inventaris (waarbij de koper rechtstreeks de inventaris inkoopt).

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in