Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com biedt met programmatic advertising nieuwe kansen voor adverteerders

“Er zit nog meer in het verschiet dan een CTR van 0,25%”
Dentsu Benelux

Dentsu is een partner die voor ’s werelds meest toonaangevende organisaties geïntegreerde groei en transformatie bewerkstelligt. Opgericht in 1901 in Tokio, Japan, en nu aanwezig in meer dan 145 landen en regio's, heeft het een bewezen staat van dienst in het koesteren en ontwikkelen van innovaties, waarbij het de talenten van zijn wereldwijde netwerk van meest toonaangevende merken combineert om impactvolle en geïntegreerde groeioplossingen voor klanten te ontwikkelen. Dentsu levert end-to-end transformaties, door zijn diensten in Media, CXM en Creative te integreren, terwijl het de grenzen van transformatie en duurzame groei voor merken, mensen en de samenleving verlegt.

Lees meer

Dentsu, innovating to impact.

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld

Naar aanleiding van een succesvolle praktijktest met programmatic advertising, heeft bol.com definitief besloten om deze effectieve manier van online adverteren aan te bieden als nieuwe advertentiemogelijkheid. Slim, want programmatic advertising levert adverteerders in veel opzichten meer op.

 

Bol.com is in de tijd dat het bestaat uitgegroeid van een kleinschalige webwinkel naar een omvangrijk retailplatform én een interessant en effectief advertentieplatform. Het productaanbod wordt elk maand groter, waardoor klanten anno 2017 voor vrijwel elk product bij bol.com aan het juiste adres zijn. En dat maakt bol.com niet alleen interessant voor klanten, maar ook voor adverteerders. Door programmatic advertising aan te bieden, is de aantrekkingskracht van bol.com als advertentieplatform verder vergroot. De resultaten van de test, uitgevoerd in januari van dit jaar, onderschrijven dat.

 

Samenwerking met een pionier

Bol.com voerde die test uit met Amnet, onderdeel van Dentsu Aegis en pionier op het gebied van programmatic advertising. Samen met hen werd een campagne opgestart om de Windows Uitblinkers, de meest krachtige laptops, tablets en tablops van Microsoft Windows, onder de aandacht te brengen. Dat deed Amnet in de computer-, laptop- en tabletwinkel van bol.com, via een Private Market Place. Amnet draaide voor en tijdens de campagne aan de programmatic advertising-knoppen. Hierdoor kon de kracht van programmatic advertising – de juiste persoon op het juiste moment bereiken met de juiste advertentie – benut worden.

 

Stijging van 400%

Dat programmatic advertising een krachtige en veelbelovende advertentietool is, blijkt duidelijk uit de resultaten. De test heeft namelijk uitgewezen dat programmatic advertising, in vergelijking met de benchmark op het gebied van display advertising, voor een CTR (een van de belangrijkste KPI’s voor adverteerders) van gemiddeld 0,25% heeft gezorgd. Een stijging van maar liefst 400% ten opzichte van de benchmark.

Nog waardevoller dankzij HTML5-banners en intent data

Uit de test bleek dat programmatic advertising nog meer potentie heeft. Volgens Amnet kunnen de resultaten nog verder vergroot worden door HTML5-banners toe te passen in plaats van statische banners (die werden gebruikt voor de Windows-campagne). Tevens kan met behulp van het datamanagementplatform Krux slim gebruik gemaakt worden van zogenaamde intent data. Bijvoorbeeld consumenten die een verhoogde interesse tonen in laptops. Deze waardevolle gegevens over klantgedrag kunnen met dat platform worden toegepast om ‘target audiences’ te vormen; doelgroepen die door middel van programmatic advertising benadert kunnen worden met relevante advertenties.

 

Mooi vooruitzicht

De Microsoft Windows-campagne wordt dan ook voortgezet om op die manier nog meer uit de campagne te halen. Tevens zal Amnet met behulp van Moat de viewability mee gaan meten zodat ook deze KPI kan worden beoordeeld. Er zit namelijk nog meer in het verschiet voor adverteerders dan alleen een CTR van 0,25%. En dat is zonder twijfel een mooi vooruitzicht.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Dentsu Benelux

Dentsu is een partner die voor ’s werelds meest toonaangevende organisaties geïntegreerde groei en transformatie bewerkstelligt. Opgericht in 1901 in Tokio, Japan, en nu aanwezig in meer dan 145 landen en regio's, heeft het een bewezen staat van dienst in het koesteren en ontwikkelen van innovaties, waarbij het de talenten van zijn wereldwijde netwerk van meest toonaangevende merken combineert om impactvolle en geïntegreerde groeioplossingen voor klanten te ontwikkelen. Dentsu levert end-to-end transformaties, door zijn diensten in Media, CXM en Creative te integreren, terwijl het de grenzen van transformatie en duurzame groei voor merken, mensen en de samenleving verlegt.

Lees meer

Dentsu, innovating to impact.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in