Hart tegen Hart. Belgisch kunsttijdschrift verzet zich tegen nieuwe naam en logo van De Hermitage Amsterdam. Dit heeft een groot probleem.
Serena Williams, Ronaldo, Michael Jordan, ze zitten allemaal in de outdoor-campagne van Surreal. ‘We didn’t check that with legal.’
Een slagzin registreren als merk? Bijna niet te doen, ziet Bas Kist.
De Oppositieafdeling van het Europese merkenbureau ziet het anders. Die vindt dit soort gehussel met bekende merken blijkbaar prima.
Merk Crisp krijgt voor zijn belangrijkste producten en diensten in Europa geen bescherming.
Henkel tekende met succes beroep aan bij het Benelux Gerechtshof
Eppla is een nieuw merk uit China voor smartwatches, tablets en earphones. Het grote Apple kon er niets tegen doen.
Shantanu ging de strijd aan met Instagram. Dat is lef hebben. Maar of het ook verstandig is kun je je afvragen.
De rechten op de merknaam Maradona zijn in handen van Sattvica S.A. Inc.
De conclusie van bijna een kwart eeuw juridisch touwtrekken is: H&M pleegt met twee strepen geen inbreuk op Adidas' drie strepen.
Het nadeel van een heel beschrijvende merknaam: het is zeer beperkt te beschermen.
Volgens de belastingdienst is het imago van Jackson 161 miljoen dollar waard. Zijn nabestaanden menen dat het om slechts 2105 dollar gaat.
Piepklein Noors IT-bedrijf voert logostrijd met Apple en krijgt gelijk van Europese merkenwaakhond: 'Dit is geen appel.'
Het Zweeds bedrijf Creare Form moet onmiddellijk stoppen met op de markt brengen van replica's van de iconische Jaguar C-Type.
Winkelketen Van Haren moet onmiddellijk stoppen met de verkoop van schoenen met geel gekleurd stiksel.
Eigen werknemers in reclames is leuk en goedkoop, maar denk vooraf wel even goed na.
Het zal je maar gebeuren dat je merk plotseling vooral een eng virus is. En dan verschijnen er ook nog Chinese kapers op de kust.
Ook al houdt Route Mobiel op te bestaan, de ‘guerilla marketing’ waarmee het de ANWB uitdaagde was destijds effectief.
Eind mei en begin juni is een groot aantal merkregistraties over de hele wereld verricht voor de merknaam Covuity.
De 94 jaar oude koningin Elizabeth won een juridische procedure bij het Engelse merkenbureau tegen voormalig paleis-butler Grant Harrold.