Viral van de week: Adidas gaat met de borsten bloot

Social media-bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.

Adidas sport bh campagne

De veranderingen binnen de wereld van sportswear gaan net zo snel als hardlopers op de 100 meter.. Materialen worden steeds innovatiever en de maten inclusiever. De juiste maat vinden die bij jou past is gelukkig geen kwestie meer van een lange zoektocht, maar er is nog wel één sizing problem waar nog weinig merken écht rekening mee houden: borstomvang. Adidas laat in hun nieuwe advertentie campagne zien dat hun sport bh's wél voor alle borsten zijn en dat is niet onopgemerkt gebleven.

Advertentie
advertisement

‘We believe women’s breasts in all shapes and sizes deserve support and comfort.’ schreef Adidas afgelopen week op Twitter. Alle borsten zijn anders en Adidas speelt hierop in met een nieuwe lijn sport bh’s, bestaande uit 43 verschillende soorten. Het sportmerk onderstreept hun statement met een krachtige afbeelding van 24 verschillende soorten borsten. Waar veel merken enkel adverteren met de ‘perfecte verhoudingen’ gaat Adidas tegen deze stroming in. Het merk laat zien dat het perfecte plaatje niet voor iedereen een realistische afspiegeling is van de werkelijkheid. Met deze ad willen ze aangeven dat zij hier wél rekening mee houden en sport bh’s aan kunnen bieden geschikt voor iedere borstomvang.

De tweet is inmiddels viral gegaan en dat zorgt voor gemixte reacties. Een grote groep noemt de ad vernieuwend en staat achter de boodschap terwijl er ook mensen zijn die vinden dat de ad zijn doel compleet mist. Op Twitter kwamen overigens veel meer negatieve comments binnen dan op Instagram. Adidas reageert op de kritiek met de volgende boodschap: ‘Het is belangrijk om het menselijk lichaam te normaliseren en toekomstige generaties te inspireren.’

Adidas mag dan wereldwijd een grote naam zijn, ook zij ontkomen niet aan de Community Guidelines van Instagram. Tepels van vrouwen zijn op het platform uit den boze, dus heeft Adidas de tepels geblurred om deze regels te omzeilen.

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.

Advertentie