Amma Awards 2022: dit zijn de winnaars

Jumbo is merk van het jaar, UM bureau van het jaar. Bekijk hier alle winnaars op een rijtje.

Het team van UM viert feest

Donderdagavond zijn de Amma's, de mediaprijzen voor beste campagnes, concepten en talenten van het afgelopen jaar, uitgereikt in de good old Leeuwenhorst te Noordwijkerhout. Hier vond tevens het 50-jarig jubileum van branchevereniging en organisator MWG plaats. Zo’n 750 vakgenoten vierden het feestje mee. De presentatie van de prijsuitreiking lag in handen van Humberto Tan en Sara van Gorp.

In aanloop naar het feest ontstond enige onvrede onder oud MWG-voorzitters die niet uitgenodigd zouden zijn. Op de avond zelf bleek evengoed dat onder meer Ruud de Langen en Ton Schoonderbeek aanwezig waren.

Bekijk hier alle winnaars op een rijtje.

Beste smart impact

  • Dentsu - Ben een kerstster

Merk van het jaar

  • Jumbo maakt boodschappen doen leuker in jubileumjaar 2021

Bureau van het jaar

  • UM

Beste research

  • GOUD Mindshare - Podcast Programmatic Planningstool
  • ZILVER DPG Media Nederland -Aandacht (be)grijpen

Beste collaboration

  • GOUD 2Basics - De verborgen verhalen achter Assassin’s Creed Valhalla
  • ZILVER Dentsu - Polestar x Stedelijk Museum: hoe kunst en design bijdragen aan een duurzamere wereld.

Media-exploitant van het jaar

  • DPG Media Nederland - DPG Media neemt het voortouw in toekomstbestendig digitaal adverteren

Beste gebruik van data & technologie

  • GOUD Merkle - Taste driven marketing met Leen Bakker’s datastrategie
  • ZILVER Wavemaker - De eerste cross DSP optimalisatie op Awareness

Beste mediaperformance

  • GOUD Mindshare.Greenhouse - SheaMoisture – Be Natural Be You
  • ZILVER Wavemaker - Hoe Toyota steeg in verkoop en marktaandeel in een dalende markt.

wAMMA (wissel Amma van het jaar)

  • MediaCom - Mediaplanning ≠ inclusief


Beste content- en engagementstrategie (+ owned media)

  • Dept - Het Verdwenen Speelgoed Mysterie in de Grote Speelgoed App

Beste media-innovatie

  • Sage+Archer/JCDecaux - Heineken horeca zichtbaar in hyperlokale DOOH campagne op 3000+ schermen met dynamic & responsive creatives

Beste inzet van een medium

  • GOUD Initiative - Below the radar, above yourself
  • ZILVER CS Digital Media - Mediafirst met Hypertargeting binnen DOOH - Vehicle Detection

Beste mediastrategie

  • GOUD Dentsu – Het kleinste grootste liefdesverhaal van het jaar…
  • ZILVER Wavemaker – MediaMarkt Nederland kiest voor lange termijn

YIM Talent van het jaar

  • Robert Heijmans - Dentsu

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie