Premium

Becel verruilt N=5 voor TBWA, Blauw Gras wint pitch Videoland en Enrico Food kiest Abovo Media

Ook Persuade en Lemon Scented Tea verwelkomen nieuwe klanten. Lees hier het laatste account- en pitchnieuws.

Videoland kiest voor Blauw Gras
RTL

Becel kiest TBWA\Neboko, N=5 niet ingelicht

TBWA\Neboko is de nieuwe lead agency van Becel. Het bureau laat weten hiervoor direct door moederbedrijf Upfield te zijn benaderd. Het margarinemerk werkte sinds 2020 op vaste basis samen met N=5, maar daar lijkt nu een einde aan te zijn gekomen. 

Monique Bergers, managing director N=5, zegt desgevraagd niet door Becel te zijn ingelicht. 'Het team van Becel waarmee wij werkten, is vorig jaar compleet gewijzigd. Sindsdien is er weinig tot geen contact meer geweest, met name omdat de focus op het digitale stuk werd gelegd, dat op dat moment bij Dept was belegd. Dat er nu een nieuwe campagne live staat, verrast ons eerlijk gezegd.'

TBWA\Neboko heeft inmiddels de campagne 'Blijf hart gaan' voor Becel gelanceerd, die wordt uitgerold op televisie en social media. De commercial speelt zich af op een rolschaatsbaan gevuld met een dansend jong publiek, waaronder een meisje en haar date. Alle aandacht in de ruimte gaat echter uit naar een vrouw die 'iets ouder dan de rest' is, aldus Becel. Iedereen juicht, behalve het beschaamde meisje dat in de dame haar moeder herkent.

Becel speelt hiermee naar eigen zeggen in op een 'komische cultuurclash' tussen ouders en kinderen. Rik Ledder, ceo TBWA\Neboko: 'Met een humoristische interpretatie van ageism verkennen we een nieuw merkterrein, waarmee we de doelgroep willen inspireren goed voor hun hart te zorgen.' Bekijk de commercial (productie Holy Fools, muziek MassiveMusic) hier.

De laatste campagne van Becel (door N=5) mikte op 'fitte 50-plussers'.

Videoland kiest Blauw Gras, eerste campagne bleek 1 april-grap

Videoland heeft voor Blauw Gras gekozen als zijn social first creative partner. Het Amsterdamse bureau, onderdeel van Ace, gaat de social & content-afdeling van de streamingdienst ondersteunen bij de ontwikkeling van social campagnes.

Een pitch met twee bureaus ging aan de keuze voor Blauw Gras vooraf. Blauw Gras noch Videoland doen uitspraken over het andere bureau dat meedeed. De pitch liep in januari dit jaar, er was geen externe pitchpartij bij betrokken.

Het eerste werk van Blauw Gras voor Videoland is al gemaakt, namelijk de social campagne 'figurant-lijk gezocht', waarin acteur Robert de Hoog aspirant-lijken voor misdaadseries op Videoland zocht. Wie kans wilde maken op een rol in de serie Sleepers, moest in een TikTok-video bewijzen hoe goed hij of zij stil kon blijven liggen. Een 1 aprilgrap, bleek later, maar volgens Videoland waren de kijkers zo enthousiast dat het platform werk gaat maken van de oproep. Daarover later ongetwijfeld meer. Bekijk de actie hier.

Videoland werkt naast Blauw Gras al langer samen met Selmore, Born05, Pünktlich en Livewall.

Enrico Food verruilt Dentsu voor Abovo Media

Enrico Food brengt de media-aanpak van zijn foodmerken Bertolli en Jean Bâton onder bij mediabureau Abovo Media. Een ‘bureau-oriëntatie’ ging aan deze keuze vooraf.

Bertolli werkte sinds 2021 samen met mediabureau Dentsu, deze samenwerking is met de keuze voor Abovo Media gestopt. Ook Jean Bâton werkte hiervoor samen met Dentsu.

Het van origine Italiaanse foodmerk Bertolli bestaat sinds 1865 en is verkrijgbaar in veertig landen wereldwijd. Het assortiment bestaat uit pastasauzen, margarine en olijfolie. Jean Bâton is anders dan de naam doet vermoeden een Nederlands merk (opgericht in 1933) en het meest bekend van de truffelmayonaise en dressings.

Marketingdirecteur Aleks Fiege van Enrico Food omschrijft Abovo Media als kritisch en onafhankelijk, 'en dat heb je nodig bij een adviseur'. De internationale ambities van de merken moet worden opgepakt in samenwerking met het zogenoemde Local Planet-netwerk van Abovo Media. Fiege: 'Nederland is on thuisland, maar de groei zit ook zeker in het buitenland.'

Willem-Albert Bol, ceo Abovo Maxlead, zegt dat zijn bureau de laatste tijd wel vaker nieuwe klanten wint, 'maar dit is wel een hele fraaie'. Bol: 'Enrico Food daagde ons uit om meer effect te halen uit hun marketinginvestering, en dat is een kolfje naar onze hand. Wat daarbij helpt is ons wederzijds geloof in het belang en de kracht van creatie, dan gaan onze mediaplannen pas echt vliegen.'

KwikFit stapt na 11 jaar over van Li Moon naar Persuade

Autoservicebedrijf KwikFit Nederland (165 filialen) heeft Persuade aangesteld als zijn nieuwe lead agency. KwikFit werkte sinds 2012 samen met het minder bekende bureau Li Moon uit Haarlem.

Een bureauoriëntatie die in het eerste kwartaal van dit jaar speelde, ging aan de keuze voor Persuade vooraf. Er was geen externe pitchconsultant bij betrokken. Het is niet duidelijk waarom KwikFit van bureau is gewisseld.

Het eerste werk moet circa eind juni het daglicht zien. Persuade spreekt over een brede mediamix waarbij 'tv niet uitgesloten' zal zijn. Hier meer.

Pisang Ambon kiest Lemon Scented Tea na pitch

Lemon Scented Tea is aangesteld als de nieuwe creatieve partner van drankmerk Pisang Ambon, onderdeel van Lucas Bols Company. De pitch liep eind vorig jaar, er was geen externe pitchbegeleider bij betrokken. Zowel het bedrijf als bureau laten onbenoemd welke andere bureaus er aan de pitch deelnamen.

De afgelopen jaren was het op marketinggebied relatief stil rond het merk. Het laatste wapenfeit dateert alweer van 2011, toen bureau Greenberry een campagne voor het drankmerk ontwikkelde. Met de keuze voor Lemon Scented Tea lijkt het erop dat deze samenwerking tot het verleden behoort, hoewel Pisang Ambon hier zelf geen uitspraak over wil doen. Hier meer.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie