Boomerang werkt samen met YoungOnes om creatief talent aan zich te binden

‘Als we relevant willen blijven, moeten we met jonge contentmakers samenwerken’, aldus het reclamebureau.

Boomerang FT'ers

Boomerang lanceert 'Boomerang FT', een nieuwe unit waarmee het bureau 'de volgende generatie creatief talent' (16-24 jaar) de mogelijkheid biedt werkervaring op te doen in de creatieve industrie.

Om de jonge creatieven met elkaar in contact te brengen is de handen ineen geslagen met YoungOnes, een freelancersplatform dat jongeren verbindt aan bijbanen die goed te combineren zijn met hun studie. Deze groep krijgt nu via FT een 'unieke kans' om ontdekt te worden in de creatieve industrie en bureauervaring op te doen, aldus Boomerang.

De talent-tak richt zich op het snijvlak van creativiteit, data en consumentengedrag van Gen Z'ers. De 'FT' moet duidelijk maken dat het hier gaat om future talent. Het bureau zelf spreekt over een alternatief voor de 'doorsnee bijbaan'.

Hoe gaat dit concreet in z'n werk? Boomerang FT heeft een eigen landingspagina op het YoungOnes-platform waar de klussen van het bureau worden aangeboden, zodat deze niet worden verward met andere werkgevers. Normaal gesproken zijn er veel verschillende freelance klussen op het platform, waardoor verschillende sectoren 'als een soort marketplace' door elkaar heen lopen, aldus Boomerang. YoungOnes faciliteert de zzp-contracten van de Boomerang FT'ers.

Trendspotters

Volgens Renee van den Oetelaar, die als head of Boomerang FT aan het roer staat van de unit, kent 'geen enkele groep' de veranderende digitale wereld zo goed als Gen Z'ers. 'Het zijn van nature trendspotters; een generatie die niet zomaar akkoord gaat met de status quo. Maar terwijl de digitale wereld hun eigen speelveld is, hebben ze weinig invloed op de industrie. Via Boomerang FT moet al hun kennis samenkomen.'

Margot Roubos, commercieel directeur YoungOnes: 'De vraag naar opdrachten die aansluit op de ambities van jongeren groeit – en wij willen in die behoefte voorzien. Door samen te werken met Boomerang FT kunnen jonge creatieven hun talent ontplooien in een professionele omgeving.'

Eldin Fetahovic, chief creative officer van Boomerang, tot slot: 'Jonge contentmakers zijn de grote concurrent van traditionele bureaus geworden. Als wij als Boomerang relevant willen blijven, moeten we met deze groep samenwerken.'

Ook is er een online video die de werkwijze van Boomerang FT uitlegt, hieronder te zien:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie