Chinese automaker Byd start in Nederland met deze drie bureaus

De fabrikant van elektrische auto's wil de Nederlandse markt veroveren en schakelt hiervoor de hulp in van drie bureaus.

Een auto van BYD
Afbeelding: BYD

Byd, een Chinees merk dat elektrische auto's verkoopt in tientallen landen, betreedt de Nederlandse markt met drie modellen. Voor de Nederlandse introductie én de lange termijn werkt Byd samen met drie bureaus. Dat zijn HPB, Abovo Maxlead en Mayster.

De drie bureaus

Voorafgaand aan de Nederlandse introductie, heeft HPB het merk Byd doorvertaald naar Nederland. Ook heeft het pr-bureau een creatief platform ontwikkeld voor Byd en is het verantwoordelijk voor de earned attention van de automaker. Daar valt ook contact met pers en influencers onder. HPB zegt 'op de lange termijn' creatieve campagnes, social media, activaties en influencersamenwerkingen te gaan verzorgen voor Byd.

Abovo Maxlead op zijn beurt regelt de mediastrategie, inkoop en planning van alle offline en online media in Nederland. Volgend jaar wordt de offline en online zichtbaarheid 'verlengd en verbreed', belooft het bedrijf.

Mayster, een automotive-bureau, heeft de merkstrategie van Byd in Nederland ontwikkeld. Het bureau is ook verantwoordelijk voor de positionering en campagne van de automaker, waaronder het in-house produceren van content voor alle fasen van de klantreis. Daarnaast heeft Mayster een virtuele showroom ontwikkeld waarin geïnteresseerden een automodel kunnen bekijken. 

Campagne gestart

Nu Byd officieel actief is in Nederland, zijn de bureaus ook de campagne gestart. De eerste uitingen op online media en out of home zijn nu zichtbaar. Volgens Stéphanie Ruitenbeek, marketing lead van Byd Nederland, stonden co-creatie en partnership voorop bij het vinden van de juiste lokale bureaus. 'Met HPB, Abovo Maxlead en Mayster hebben we dan ook de perfecte combinatie van bureaus gevonden om ons consumentenmerk in Nederland te positioneren en groot te maken.'

Byd

De auto's van Byd zijn in Nederland verkrijgbaar vanaf 42 duizend euro en in samenwerking met Louwman Group, een grote autodistributeur in Europa. Byd verkocht in 2021 wereldwijd naar eigen zeggen bijna zeshonderdduizend nieuwe auto's. Volgens Louwman verkocht Byd in de eerste zes maanden van dit jaar al meer auto's dan heel vorig jaar (641 duizend). 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie