Chiquita Benelux kiest voor Storyboard als creatief bureau

Nieuwe communicatiestrategie moet duidelijk maken dat het bananenmerk zich al 25 jaar inzet voor verduurzaming. 

Chiquita Benelux kiest voor storyboard als creatief bureau
Chiquita

Chiquita heeft na een pitch gekozen voor Storyboard. Het Amsterdamse bureau start per direct met het uitwerken van de communicatiestrategie waarmee de komende jaren de merkvoorkeur moet worden uitgebouwd. Volgens Chiquita vervult het thema verduurzaming hierin een centrale rol. 

Advertentie
advertisement

Verduurzaming

Chiquita, de grootste bananenproducent ter wereld en te herkennen aan de blauwe sticker, zegt dat de kwaliteit en smaak altijd aan de basis hebben gestaan van het merk. Door nu samen te werken met Storyboard wil Chiquita de consument duidelijker maken dat het merk zich ook al 25 jaar inzet op het gebied van verduurzaming. 

We are bananas

De Benelux-strategie ligt volgens Chiquita in het verlengde van de wereldwijde ‘We are bananas’-merkpositionering. Storyboard vertelt dat het voor Nederland en België een creatief platform heeft ontwikkeld waarop meerdere campagnes uitgerold gaan worden op het gebied van merkvoorkeur en commercie, specifiek gericht op het thema duurzaamheid. Peter Bolijn, marketing manager Chiquita Benelux: ‘Wij waren op zoek naar een bureau dat ons helpt om de transitie te maken naar een moderne communicatiestrategie voor Chiquita. Storyboard heeft indruk gemaakt in het pitchtraject met hun onderscheidende content strategie en het creatieve concept.’ 

Martijn de Kemp, ceo Storyboard: ‘Chiquita is een iconisch merk dat een verrijking is voor ons klantportfolio. Wij kijken ernaar uit om de grenzen tussen online en offline storytelling verder te vervagen, en het merk op innovatieve manieren tot leven te brengen in zowel digitale media, offline media als retail.’

Lees ook: [Update] Grote merken spelen met logo’s voor social distancing

Plaats als eerste een reactie

Advertentie