Dept brengt bureaus samen onder één merk

De zogenoemde co-branding moet Dept beter in staat stellen 'volledige service' te leveren, aldus ceo Dimi Albers.

Dept brengt zijn verschillende bureaus samen onder één merk genaamd Dept®. Onder de zogenoemde Europese co-branding vallen nu designbureau Studio Dumbar, Amazon-bureau Factor-a, digitaal bureau Byte en creatief bureau Feed. In Noord- en Zuid-Amerika rebranden de digitale bureaus Rocket Insights en Devetry samen en ook designbureau Basic en data sciencebureau Raybeam ondergaan een co-branding.

De toevoeging van '®' op de al bestaande naam Dept moet bovendien het 'geregistreerd handelsmerk' van de bureaugroep aanduiden.

Volledige service

Dept opereerde altijd al wereldwijd als één bureau, maar nu is het punt bereikt waarop meer dan 60% van de inkomsten afkomstig zijn van opdrachtgevers die met meerdere Dept-bureaus werken. 'We zijn een wereldwijd team van digitale experts, allemaal gefocust op technologie en marketing. Een gedeelde cultuur hadden we al, de verdere integratie van de teams stelt ons nu beter in staat om een volledige service te leveren aan de verschillende merken waarvoor we werken’, legt ceo Dimi Albers uit.

Dept werkt vanuit 30 landen wereldwijd voor onder meer Google, Philips, Audi en Patagonia en genereerde in 2021 voor deze bedrijven naar eigen zeggen 325 miljoen dollar.

Advertentie
advertisement
Advertentie