Dept trekt Raybeam aan voor meer big data-kennis

Techbedrijf Raybeam versterkt de Amerikaanse techtak van Dept en heeft verstand van software rondom big data-toepassingen.

DS Anderson Song, medeoprichter van Raybeam.
Afbeelding via Dept

Dept trekt Raybeam aan, een Amerikaans bedrijf dat op maat gemaakte apps en software ontwikkelt om grote bedrijven te ondersteunen met big data-toepassingen. Raybeam heeft ruim honderd medewerkers en onder meer Meta (Facebook), Google en Ebay als klanten. Het Raybeam-team treedt toe tot Dept's Amerikaanse tech- en engineeringteam waar ook Rocket Insights en Devetry onder vallen.

Raybeam gaat onder andere bijdragen aan het Ada by Dept martech-platform, dat organisaties gebruiken voor statistieken over performance marketing, data- en mediaoptimalisatie en meer.

Gedeelde klanten

Dept en Raybeam hadden al gedeelde klanten, waaronder Moody's, Ebay en Herman Miller. Dept-ceo Dimi Albers verwacht dat het bundelen van kennis gaat leiden tot versnelde en betere resultaten op vlakken als data, technologie en engineering. 

Raybeam is in 1997 opgericht en ontwikkelt onder andere platforms op vlakken als SEO, SEA en business intelligence. Dept is een digital agency voor data, technologie en creativiteit. Nederlandse klanten van Dept zijn onder meer Eneco, Bol.com, ABN AMro en Univé. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie