Premium

Deze 10 bureaus gaan door bij aanbesteding campagnes Rijk

De afvallers en de winnaars die doorgaan naar gunningsfase, waarin 5 bureaus worden geselecteerd.

De overheidscampagne voor de belastingdienst
Ministerie van Financiën

De 10 bureaus die nog in de race zijn voor de aanbesteding campagnes van de Rijksoverheid zijn bekend gemaakt. Uit deze 10 worden uiteindelijk 5 bureaus geselecteerd waarmee zogeheten raamovereenkomsten worden afgesloten. De 10 bureaus, op volgorde van score:

1. Open Now in combinatie met TBWA en D&B
2. 
Selmore
3. Cheil
4. KesselsKramer
5. Fitzroy
6. Dawn
7. 
Roorda
8. J. Walter Thompson Amsterdam
9. Publicis
10. Noise bv

Bureaus uit raamovereenkomst

Daarmee zijn er ook een paar bureaus die niet meer in de raamovereenkomst voorkomen: Grey, The Oddshop en de meer op pr en communicatie gerichte BKB, Hollander van der Mey en Schuttelaar & Partners.

Ze zijn er ‘slachtoffer’ van geworden dat de raamovereenkomsten voor Grote campagnes, Middelgrote en Kleine campagnes en pr bij campagnes zijn vervangen door één nieuwe aanbesteding. Hierin draait om het ontwikkelen en het uitwerken in middelen, content en acties van campagnes van de Rijksoverheid. Dit betekent dat een bureau het gehele traject van een crossmediale campagne van A tot Z kan begeleiden, maar ook gevraagd kan worden voor ‘slechts’ een online of offline advies of een campagnemiddel.

Voor gespecialiseerde bureaus, bijvoorbeeld in pr, is het niet mogelijk om zelfstandig de aanbesteding binnen te halen. We konden zij mee-inschrijven met grotere, bredere bureaus.

Anderhalve ton

Volgens de Dienst Publieke Communicatie, die de aanbesteding begeleidt, gaat het om campagnes met mediabudget van 150.000 en daarboven en de campagnes die gebruikmaken van de zendtijd Rijksoverheid (vroeger Postbus 51). Campagnes met een lager mediabudget kunnen op vrijwillige basis meedoen. 

De tien partijen met de hoogste score zijn nu uitgenodigd tijdens de gunningsfase een inschrijving in te dienen. Met de vijf partijen die het beste scoren in de gunningsfase wordt vervolgens een raamovereenkomst afgesloten. De nieuwe overeenkomst moet 1 januari 2019 ingaan.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie