Premium

Gardeners wint pitch Californisch bessenmerk Driscoll's en lanceert eerste campagne voor Europese markt

Driscoll's: 'Nederlandse bureaus zijn goed in internationaal denken.' Gardeners bedacht het concept 'sparks of positivity'.

Gardeners: 'Driscoll's is zoveel meer dan gezellige garnering in de yoghurt'

Het uit Californië afkomstige bessenmerk Driscoll's heeft bureau Gardeners aangesteld als zijn vaste creatief partner. Een pitch ging aan deze keuze vooraf.

Het familiebedrijf Driscoll’s teelt blauwe bessen, maar ook aardbeien, frambozen en bramen in 21 landen en verkoopt ze in 48 landen. Gardeners wordt verantwoordelijk voor de marketingcommunicatie van Driscoll’s in de EMEA-landen. Het hoofdkantoor van Driscoll’s EMEA is gevestigd in Breda.

De eerste campagne van de hand van het Amsterdamse bureau wordt volgende week uitgerold en is bedoeld voor de Europese markt, in eerste instantie Duitsland en Denemarken. In Nederland wordt de campagne vooralsnog niet uitgerold, wel wordt het fruit van Driscoll’s hier verkocht bij Sligro en via Picnic. Driscoll's zegt de ervaring te hebben dat Nederlandse goed bureaus goed zijn in ‘internationaal denken’.

Pitch

En zodoende is Gardeners op de radar van het Amerikaanse bedrijf terechtgekomen. Driscoll's heeft voor het bureau gekozen na een uitgebreide pitch, die in december vorig jaar van start ging. De opdracht: maak van Driscoll’s het meest geliefde en vertrouwde bessenmarkt in een markt die wordt gedomineerd door private labels. Gardeners won de pitch vanuit het inzicht dat de bessen van Driscoll’s ‘zoveel meer dan gezellige garnering in de yoghurt’ zijn. Naast Gardeners deden twee andere Nederlandse bureaus mee aan de pitch, Driscoll’s laat onvermeld welke dit zijn.

Zoet en sappig

Gardeners heeft voor Driscoll’s het campagneconstruct ‘sparks of positivity’ bedacht en ontwikkeld. De campagne wordt uitgerold in verschillende online video’s, outdoor-uitingen en op de winkelvloer. Met de campagne benadrukt het bedrijf dat zijn bessen 'wezenlijk anders' dan andere bessen zijn: ze zijn het sappigst, zoetst en knapperigst in hun soort, aldus Driscoll’s. 

Gardeners, van origine een pr- en communicatiebureau en gevestigd in de Amsterdamse Vondelkerk, profileert zich tegenwoordig als 'strategisch campagnebureau'. Managing director Maria Evers vult aan dat het creatieve team het afgelopen jaar 'verdrievoudigd' is.

Bekijk de online video voor Driscoll’s hieronder:

Credits:
Opdrachtgever: Driscoll's, Stephan van Kuik (Chief Commercial Officer EMEA), Marieke Appel (Marketing & Category Manager EMEA), Wieteke van Kats (Brand Activation Manager EMEA)
Strategie, concept, productie: Gardeners

Productiemaatschappij: MediaMonks
Regisseurs: Ken Plas, Catherine Millais
Fotografie: Vlada Vitko
Mediabureau: Dentsu
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie