Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe een lokaal verhaal met nationale impact zorgt voor een verdubbeling in merkvoorkeur

Verdubbeling in merkvoorkeur voor supermarktketen PLUS.
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Branded content - PLUS

Een zelfgekookte maaltijd is zelden alleen maar eten. Het is een moment van verbinding. Dat is ook de overtuiging van Stichting Thuisgekookt, een platform waar mensen koken voor een buur. Supermarktketen PLUS zag hier de perfecte kans om hun positionering ‘Goed eten voor de hele buurt’ tastbaar te maken. Met indebuurt.nl kregen authentieke verhalen achter de voordeur lokale relevantie én zichtbaarheid. Het AD gaf de verhalen de landelijke schaal. Tv-kok Sharon de Miranda werd het gezicht van de campagne. Zij vertelt over deze unieke samenwerking die échte impact creëerde, zoals een verhoging van 14% in positieve houding richting PLUS, 11% in merkoverweging en een verdubbeling in merkvoorkeur. Ook steeg het lokale- en maatschappelijk betrokken imago van PLUS met +17%.

De kracht van de lokale context

Het begon met een simpele vraag: wat betekent ‘goed eten voor de hele buurt’ nu echt? Om dat te ontdekken, ging Sharon op bezoek bij thuiskoks en mensen die via Stichting Thuisgekookt een maaltijd ontvangen. De campagne bracht authentieke, lokale verhalen van buurtbewoners in beeld, binnen de vertrouwde context van het lokale platform indebuurt.nl. Precies daar waar de verhalen vandaan kwamen: dichtbij en herkenbaar.

“Het mooie is dat het echte verhalen zijn”, vertelt Sharon. “Het is de waarheid. Het is niet een fantasie, het is geen act of toneelstukje. Het is het dagelijks leven van echte mensen die hun verhaal delen.” Het zijn deze menselijke momenten, vastgelegd in branded verhalen, die de ware impact van de stichting lieten zien.

Branded content - PLUS

Van lokale relevantie naar nationaal bereik

Om de lokale verhalen ruchtbaarheid te geven, kregen ze via het bereik van AD een nationaal podium. “Mensen wisten niet dat dit initiatief van Stichting Thuisgekookt bestond. Ze moesten het weten”, licht Sharon toe.

En dat gebeurde. De combinatie van lokale verankering en nationale schaal zorgde voor een effect dat niet te missen was. “Ik kreeg veel leuke reacties. Ook van mensen die zeiden ‘Ik word gespamd’”, vertelt ze lachend. “Toen dacht ik: ja, dat was de bedoeling!”.

"Echte mensen die hun verhaal delen"

Sharon

Branded content - PLUS

Een verhaal dat de merkvoorkeur meer dan verdubbelde

De impact van de campagne reikte veel verder dan alleen zichtbaarheid en vertaalde zich in indrukwekkende resultaten voor PLUS. 

Het verhaal is het perfecte voorbeeld van de kracht van branded content bij DPG Media. Echte storytelling raakt. Wanneer zo’n authentiek lokaal verhaal wordt verteld in een betrouwbare context en vervolgens de schaal krijgt dankzij het netwerk van DPG Media, wordt het niet alleen gezien, maar ook omarmd. Zo creëer je een verhaal met échte impact. 

Maak ook impact

Wil je meer informatie over branded content bij DPG Media? Bekijk de mogelijkheden.

Lees meer

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in