Premium

LifeHunters is nieuw ‘social bureau’ Calvé, Creature Amsterdam wint pitch NGF

ACCOUNT | Welk bureau wint welk account en welk merk wisselt stuivertje? Bekijk hier het accountnieuws van deze week.

LifeHunters wordt groot met Calvé

LifeHunters vast social bureau Calvé

Wie is er niet groot geworden met Calvé Pindakaas? LifeHunters in ieder geval wel, het Amsterdamse bureau is gekozen als 'social partner' van het Unilevermerk. De twee zijn geen onbekenden van elkaar; LifeHunters was eerder verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het social format Leeuwinnen Academy en de 'tafelsauzen' van Calvé. De samenwerking wordt nu ingezet voor 'een langere periode', aldus Calvé. Het wordt een 'structureel vast project', vult Mark van der Werff van LifeHunters aan. Aan de keuze voor het bureau ging geen pitch vooraf. Alfred blijft het vaste reclamebureau van Calvé.

Tegelijkertijd is er een nieuwe campagne van de hand van LifeHunters te zien op de socials van Calvé: Team Calvé Parastars. Hierin worden de beste para-atleten van Nederland voorgesteld om de kijker te inspireren zijn 'dromen na te jagen'. De campagne is opgezet in samenwerking met de Esther Vergeer Foundation. In voorgaande WK- en EK-jaren was Calvé volop aanwezig als ‘Oranje-merk’, dit jaar zal het merk zich gezien de bekende gevoeligheden niet als zodanig manifesteren.

Creature aan de slag voor Nederlandse Golf Federatie

Creature Amsterdam, voorheen XXS, heeft de pitch van de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) gewonnen. Het reclamebureau won de pitch van Energize, Kumpany en Calamity Jane.

Volgens marketingdirecteur Danielle Wallet heeft de federatie en daarmee de golfsport onder niet-golfers te kampen met een ‘scheef imago'. De pitch-opdracht luidde dan ook: maak met storytelling de NGF aantrekkelijker voor vrouwen en jongeren in de leeftijd van 25-50 jaar. Het gaat om een langer lopende campagne van tenminste vijf jaar. Waar de NGF voorheen jaarlijks 300.000 euro aan ‘externe media’ uitgaf, maakt het nu 1,5 miljoen euro per jaar vrij. 'Inclusief productie, alles erop en eraan', voegt Wallet toe.

Recent werd ook bekend dat de Solheim Cup, het grootste internationale golfevenement voor vrouwen, in 2026 naar Nederland komt. Creature en de NGF zullen zich daar -gezien de pitchopdracht- ongetwijfeld manifesteren.

Brand Articulations kiest voor SodaStream

SodaStream brengt de ontwikkeling van zijn merkpositionering onder bij merkadviesbureau Brand Articulations. Met dit merk verander je Nederlands kraanwater in verschillende lekkere drankjes met bubbels en smaak, aldus SodaStream, en Brand Articulations moet helpen dit verhaal bij een breder Nederlands publiek bekend te maken. Eerst volgt een consumentenonderzoek naar dit verhaal, vervolgens moet in begin 2023 een nieuwe campagne het daglicht zien.

Boyd Coyner, oprichter van Brand Articulations, stelt vast dat niet alles opnieuw hoeft worden uitgevonden: 'SodaStream heeft wereldwijd al een sterke positionering. Onze rol is om daar betekenis aan te geven met een gedenkwaardige campagne die de Nederlander aanspreekt.'

Tasty Basics naar Pink Marketing

Het 'whole foods'-merk TastyBasics heeft gekozen voor bureau Pink Marketing om zijn herpositionering te ontwikkelen. Met ingang van het nieuwe jaar moet het merk 'volop aanwezig' zijn in de supermarktschappen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie