Margriet de Kroon nieuwe managing director van Herc

De voormalig marketing director van YoungCapital moet versnelde groei van het creatieve bureau bewerkstelligen.

Margriet de Kroon nieuwe managing director van Herc
Beeldcredit : Kirwin Lonwijk

Margriet de Kroon, tot voor kort marketing director van recruitmentorganisatie YoungCapital wordt de nieuwe managing director en lid van het managementteam van Herc. De Kroon werkte de afgelopen jaren vanuit klantzijde al intensief samen met de oprichters en andere mt-leden van het creatieve bureau Emilio de Haan en Rogier de Bruin. De Kroon krijgt de opdracht het bureau, dat onderdeel is van Ace, versneld te laten groeien.

Advertentie
advertisement

Kloof verkleinen

Rogier de Bruin, founder & creative Director van Herc en partner bij het overkoepelende Ace zegt dat De Kroon (33) al jaren onderdeel van het team was. ‘Ze snapt ons domein brand culture, strategy en advertising heel erg goed. Ze brengt haar eigen visie mee. Het feit dat ze een online marketing achtergrond heeft en uiteindelijk marketing director van YoungCapital was, is voor ons natuurlijk interessant. 

De Bruin vertelt dat de nieuwe md binnen YoungCapital een heel intern bureau uit de grond heeft gestampt. ‘Van 0 naar 80 man. Ze weet van allerlei verschillende kanten hoe het werkt en wij wilden voor de balans graag een vrouwelijke md bij Herc. Diversiteit en inclusiviteit zijn voor ons normaal. In de mensen met wie we werken. Maar ook in het werk dat naar buiten komt zodat steeds meer consumenten zichzelf ook in advertising zullen herkennen. Met De Kroon hopen we de kloof tussen de corporate wereld en moderne samenleving te verkleinen.’

Krachtige eigen stem

Emilio de Haan, founder & creative director Herc, partner Ace geeft aan dat De Kroon past bij de visie van Herc. ‘We geloven heel erg in craft en het verbinden van merken met cultuur. We zullen altijd blijven zoeken hoe we de ideale mix kunnen vinden tussen een merk en de moderne cultuur. Daarom vinden we het ook fijn om te werken met mensen met een krachtige eigen stem, zoals De Kroon, die voor nieuwe perspectieven zorgen.’

Missie

De Kroon vertelt dat ze voor Herc heeft gekozen omdat ze het een bureau vindt met een uitgesproken ambitie en een originele kijk op de creatieve wereld. ‘Ik zie dat er nog veel kansen liggen die eerder misschien niet konden worden gepakt, omdat de schaalbaarheid er nog niet was. Herc is onderdeel van Ace en de combinatie van de slagkracht van de groep plus de creatieve basis die De Haan en De Bruin hebben neergezet, maakten dat ik de stap heb gezet. Het is mijn missie om ervoor te zorgen dat het bureau snel verder groeit zonder de unieke positie in het bureauland te verliezen.’

Talentontwikkeling

De nieuwe md geeft aan te verwachten dat De Haan en De Bruin complementair zijn aan elkaar. ‘Waar zij op creatief vlak in de lead zijn, breng ik ervaring mee vanuit een bedrijf dat in de 5,5 jaar dat ik er werkte van ruim 100 miljoen naar dik een half miljard omzet groeide. Ik weet hoe om te gaan met snelle groei en hoe belangrijk het is om de juiste mensen op de juiste plekken in te zetten om zo talenten optimaal te benutten.’

Klanten begrijpen

De Kroon vervolgt: ‘Omdat ik weet ik hoe het is om aan de andere kant van de tafel te zitten weet ik wat belangrijk is voor merken. Het is ons doel is om klanten nog beter te begrijpen, en ze te challengen. Niet altijd direct ja zeggen tegen klanten, maar zorgen dat we merken beter en succesvoller maken met onderscheidend werk. Impact maken, dat is wat we allemaal het liefste doen.’ 

Recent versterkte Herc zich al met Levi Rijper, Vincent Sapthu en Cherise Basiran.

Lees ook: 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie