Mosmans, Holzapfel en De Melker starten creatief bureau Vengean

Vengean wil een bureau van ‘meer energie’, ‘hoge intensiteit’ en ‘grote vastberadenheid’ zijn.

Vengean

Andy Mosmans (Unknown Group, vroeger onder meer BBDO en Ara), Bram Holzapfel (onder andere DDB en Ogilvy Social Lab) en Cees-Jan de Melker (Label A en BRNDCRMBS) zetten recent creatief bureau Vengean op. Naast de oprichters is ook venture capital-bedrijf Unknown Group aandeelhouder in het bureau.

Het woord Vengean, zo legt Mosmans uit, is afgeleid van de uitdrukking ‘with a vengeance’. ‘Dat betekent zoveel als “met grote kracht”, “in extreme mate”, “meer energie”, “hoge intensiteit” en “grote vastberadenheid”.’

Advertentie
advertisement

Startups, scale-ups

Grote woorden die hoge verwachtingen wekken. Hoe denkt het drietal dat waar te gaan maken? Mosmans: ‘We hebben een brede ervaring bij grote, internationale netwerkbureaus en gewerkt voor zowel b-to-b- als b-to-c-corporates. Maar meer recent werken we juist ook voor veel international startups en scale-ups zoals The Kingfish Company, Ecorus en Beequip. We willen er zijn voor startups en scaleups en ook voor corporates die wel wat startup-spirit kunnen gebruiken. Energising Enterprise noemen we dat.’

Klanten van Vengean zijn onder andere Deloitte, Patagonia King Salmon, Hans Anders Groep, eyes and more en A-Insights.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie