Natwerk en Dawn winnaars Ocean Digital Creative Competition Amsterdam 2022

Natwerk won in de ‘koninginnencategorie’ Commercieel , terwijl Dawn het meeste prijzengeld, €1.000.000 in de vorm van mediawaarde won.

Ocean digital creative competion Amsterdam

De awardshow vond plaats op 16 juni in Fabrique des Lumières in Amsterdam. In totaal waren er meer dan 55 inzendingen in twee categorieën: Commercieel en Non-profit.

Advertentie
advertisement

Natwerk

Winnaar in de Categorie Commercieel was Natwerk met het concept ‘Denk in (puzzel)hokjes’ voor Denksport op billboards, in abri’s en trams, waarbij consumenten – in een tijd waarin nogal in hokjes wordt gedacht – uitgenodigd worden om, ter ontspanning, hun hersens te kraken.  

‘Ik vind de Digital Creative Competition echt een heel goed initiatief. Mijn klanten en mensen worden hier heel blij van’, aldus Reinier Steures, eigenaar van Natwerk. ‘Het is een gave prijs, veel leuker dan een beeldje.’

Dawn

Winnaar in de Categorie Non-profit werd Dawn met hun concept Sta achter jouw held, waarbij voorbijgangers een selfie kunnen toevoegen aan uitingen van Oxfam Novib met mensen die opstaan voor gelijkheid – ‘zo laat jij zien dat je de helden van Oxfam Novib ook steunt’.

Jurian van der Hoeven, strateeg en partner bij Dawn: ‘Als NGO ben je al snel een grote gezichtsloze organisatie. Terwijl het altijd over mensenwerk gaat. Daarom willen wij met alles wat we voor Oxfam Novib doen de organisatie in de coulissen plaatsen en de helden en iedereen die achter hen staan in de spotlights te zetten. Met de Ocean challange zagen we een kans om dat letterlijk in beeld te brengen.’

Mentality Foundation van snowboardster Bibi Mentel

Ook was er een speciale prijs voor de Mentality Foundation van (wijlen) snowboardster Bibi Mentel. De foundation had een mooi idee, echter was het nog geen goed idee voor DOOH (digital out of home). Jonge Honden zal in september een pitch organiseren speciaal voor de stichting. Het winnende idee zal worden uitgevoerd en ontvangt daarnaast van Ocean €75.000 aan mediawaarde.

Dit zijn de winnaars op een rij

Categorie Commercieel:

  1. Natwerk - Denksport - Denksterdam (€500.000)
  2. Dawn - Zilverenkruis - Voetgangersrace (€250.000)
  3. Endeavour - NS Retail - Samen Onderweg (€100.000)

Categorie Non-profit:

  1. Dawn - Oxfam Novib - Sta achter jouw held (€500.000)
  2. Dawn - Nederlands Film Festival - One minute of fame (€250.000)
  3. N=5 - Blink - Wandelboeken (€100.000)

Dit was de jury

  1. Inge Ligthart, CEO Dawn (juryvoorzitter)
  2. Max Pinas, Executive Creative Director Dept
  3. Isabella Udo, Founder & Creative Director VideOrbit Studio
  4. Maddie Raedts, Co-Founder IMA (part of Media.Monks)
  5. Kim Nieuwenhuijs, Creative Director Code D’Azur
  6. Sharon de Graaf, Creative Director Dawn
  7. Jasper Janssen, Creative Director Achtung!
  8. Susanne van Nierop, Editor-in-Chief Adformatie
  9. Matthijs de Jongh, Partner KesselsKramer

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie