Premium

Nederland wint twee 'halve Leeuwen' met The Closer van Heineken

Boomerang Agency was als 'additional agency' betrokken bij de campagne. Het zijn de enige Leeuwen die Nederland maandag won. 

The Closer van Heineken

Maandagavond zijn in het Palais van Cannes Lions de winnaars in de categorieën Pharma, Health & Wellness, Health Grand Prix for Good, Radio & Audio, Print & Publishing en Outdoor Lions bekendgemaakt. 

Boomerang Agency uit Amsterdam heeft als additional agency een zilveren en bronzen Leeuw gewonnen met de case The Closer voor Heineken. Boomerang heeft kortgezegd aan de campagne meegewerkt, de bureaus Publicis Italy en LePub Milan hebben de case bedacht en ontwikkeld. De prijzen voor The Closer zijn uitgereikt in de categorie Outdoor. Bekijk alle (internationale) winnaars in de genoemde categorieën hier.

Slimme bieropener

The Closer is een 'slimme bieropener', waarmee Heineken het overwerken van kantoorlieden wil tegengaan. Als de werkdag er -volgens de officiële uren- op zit, open je er een biertje mee en zet je je computer zo automatisch in de slaapmodus. 

Verder moeten we constateren dat Nederland mager heeft gescoord op de eerste Cannes-dag. Naast 'Outdoor' wist geen enkel Nederlands bureau een prijs te winnen in de vijf andere categorieën. 

Grand Prix

Bekijk hieronder de Grand Prix' in de genoemde categorieën.

Outdoor
A British Original van British Airways door Uncommon Creative Studio London

Pharma
Scrolling Therapy van Eurofarma door Dentsu Creative Buenos Aires, New York en Chicago

Print & Publishing
Newspapers inside the newspaper edition van Annahar Newspaper door Impact BBDO Dubai

Radio & Audio
Lawyer van Skinny door Colenso BBDO Auckland

Health & Welness
The last performance van Partners Life door Special Auckland.

Lions Health Grand Prix for Good
Working with cancer van Memorial Sloan Kettering Cancer Center door La foundation Publicis Chigaco, Publicis Conseil Paris, Le Truc New York, Digitas New York, Saatchi & Saatchi Health New York, Publicis Groupe London

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie