Premium

Nieuw managementteam voor dentsu media Nederland

Michael Willems komt van Mindshare en wordt director of strategy.

Vlnr Michael Willems, Els Wijnstekers en Wouter Moen

De mediatak van dentsu Nederland heeft een nieuw managementteam aangesteld dat verantwoordelijk is voor de dagelijkse leiding over de 250 medewerkers van de bureaus iProspect, Carat, dentsu X, Vizeum, Posterscope en dentsu data labs.

Het managementteam bestaat uit Els Wijnstekers, director of client management, Michael Willems, director of strategy en Wouter Moen, director of operations. Ze zijn per 1 januari begonnen.

Advertentie
advertisement

Wijnstekers en Moen zijn beiden tien jaar werkzaam bij dentsu en waren hiervoor respectievelijk managing director bij Carat en Vizeum en operations director bij iProspect. Michael Willems komt bij Mindshare vandaan waar hij head of content was.

De aanstelling van het nieuwe MT valt samen met de eerdere berichtgeving over de verdere simplificatie en diepgaande integratie van het dentsu netwerk in Nederland. Dit moet het voor klanten van dentsu nog eenvoudiger maken om de expertise vanuit de drie bedrijfsonderdelen; media, creatie en CXM te combineren.

In een nog eerder stadium begon al de creatieve tak dentsu achtung.

Michael Willems: Duurzame groei grootste uitdaging klanten

Michael Willems zegt over zijn stap naar dentsu: 'dentsu loopt voorop in Nederland als het gaat om een snelle transformatie. Sinds mijn start heb ik gezien dat de geïntegreerde samenwerking binnen ons team al werkelijkheid is. Niet alleen tussen branding en performance, maar ook tussen data, strategie en specialisten. Iets wat voor de hand ligt, maar in de praktijk vaak nog op barrières stuit. De klanten die we vanuit dentsu media adviseren om hun marketingdoelstellingen te verwezenlijken maken al langer gebruik van de synergie die vrijkomt als je verschillende expertises flexibel laat samenwerken.' 

'Onze klanten hebben elk hun afzonderlijke uitdagingen en ik vind het mooi om vanuit een gezamenlijk doel en strategisch oogpunt steeds weer opnieuw de juiste skillset aan tafel te krijgen. Ik merk ook dat klanten worden verrast door prikkelende adviezen die hierdoor worden gegeven. Customer Data en Audience Insights staan aan de basis van elk strategisch advies en vandaar uit bepalen we welke specialisten nodig zijn voor succesvolle executie. Aan mij de taak om deze voordelen voor onze klanten meer zichtbaarheid te geven en schaalbaar te maken om samen met hen nog meer duurzame groei te realiseren.' 

Je was head of content bij Mindshare. Ga je je ook op dat vlak bezighouden bij dentsu?    

'Nee, niet specifiek met content. Wel met visievorming en implementatie van nieuwe proposities en verdienmodellen. De afgelopen jaren heb ik aan den lijve ondervonden hoe het is om binnen een bestaande bureaustructuur een nieuwe service van de grond te krijgen. Met een klantbehoefte en een goed idee alleen red je dit niet. De weg is lang en vol met barrières. Om resultaat te boeken moet je ook succesvol human skills, mindset en cultuur beïnvloeden.' 

Een reünie met je vroegere 'baas' Ruud de Langen was misschien ook een factor?

Haha, dat heb ik vaker gehoord de afgelopen weken. De werkelijkheid is dat Ruud en ik niet van elkaar wisten totdat we tekenden, pas daarna hebben we elkaar direct gebeld. Overigens, als ik het van tevoren had geweten dan was dat een éxtra reden geweest om bij dentsu aan boord te stappen. Ruud heeft mij destijds ook aangetrokken bij Mindshare als een van de eerste strategen met een brede achtergrond in marketingcommunicatie en later de kans gegeven (samen met Atva van Zanten) om het contentteam te gaan bouwen. 

Michael Willems
Michael Willems
Voor welke (strategische) uitdagingen staan merken momenteel?

'De belangrijkste strategische uitdaging is en blijft duurzame groei. De vraag is hoe deze te realiseren met alle ontwikkelingen die gaande zijn, niet alleen binnen ons vak, maar ook op sociaal- en economisch niveau. Uit gesprekken die ik voer met klanten blijkt een sterke behoefte aan een strategische partner die niet alleen meedenkt, maar ook weet wat er nodig is om het verschil te maken. Een team van experts die niet in retoriek blijft hangen, maar de vertaalslag maakt van marketingstrategie naar succesvolle implementatie en hierbij flexibel schakelt tussen de verschillende disciplines die hiervoor nodig zijn.'

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie