Ogilvy wint internationale pitch van AkzoNobel, Nederland wordt hub voor Emea-landen

Verfgigant werkte met aantal bureaus wereldwijd, die nu zijn geconsolideerd binnen Ogilvy in Emea.

Astral-verf, een van de merken van AkzoNobel
Foto: AkzoNobel

Ogilvy heeft een internationale pitch van AkzoNobel gewonnen met een samengesteld team vanuit hun wereldwijde netwerk waaronder: Spanje, Polen, Zuid-Afrika, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. Ogilvy Nederland doet dienst als regionale hub om de campagnes voor Emea-regio te managen.

AkzoNobel is toonaangevend op het gebied van verf en biedt wereldwijd het meest diverse aanbod verfmerken, waaronder Dulux, Flexa en Sikkens. Het focust zich op innovatie en duurzaamheid.

De verfgigant werkte voor zijn communicatie met een aantal bureaus wereldwijd, die nu zijn geconsolideerd binnen Ogilvy in Emea.

Creatief en passend 

Voor de pitch, die werd begeleid door Booster Consulting, waren 16 bureaus uitgenodigd voor de zogeheten request for information en werden er 8 geselecteerd voor de request for proposal.

Uiteindelijk viel de keuze op Ogilvy. ‘Tijdens het proces hebben ze niet alleen laten zien hoe creatief ze zijn, maar ook hoe goed hun werkwijze in Emea bij ons past’, zegt Kim Potters, director commercial marketing Emea , AkzoNobel Decorative Coatings.’

Grenzenloos

Jai Kotecha, ceo Ogilvy Nederland, spreekt van een pitch ‘die de kracht van grenzeloze creativiteit’ liet zien’.  Hij wil met het werk voor het consumentenportfolio impactvol zijn en de merkvisie van AkzoNobels verfmerken in Europa neerzetten.

De eerste werkzaamheden startten vorige maand al. Dit jaar zal er meer te zien zijn, waaronder een pan-Europese campagne ontwikkeld door Ogilvy Nederland en een campagne voor de Dulux premium Heritage-range ontwikkeld door Ogilvy UK.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie