Publicis Groupe Benelux neemt Boomerang over

Publicis wil de creatieve kwaliteiten van Boomerang gebruiken om de Groupe en het nieuwe agency model Le Pub van vuurkracht te voorzien.

Publicis Groupe Benelux neemt Boomerang over

Publicis Groupe Benelux maakt bekend dat het Boomerang overneemt. Volgens Publicis zorgt de acquisitie voor een directe versterking van de ‘dynamische creatieve- en content capaciteiten die de groep aan lokale en globale klanten kan bieden.' 

Door de overname zou Boomerang toegang krijgen tot het gehele mondiale Publicis netwerk, terwijl Publicis de kwaliteiten van Boomerang wil gebruiken om de Groupe en het nieuwe agency model Le Pub van meer vuurkracht te voorzien. 

Advertentie
advertisement

Diensten integreren

De diensten, waarvan Publicis zegt dat Boomerang er bekend om staat; creativiteit, sociale en digitale productie, worden direct geïntegreerd in Publicis Benelux waar Jacco ter Schegget ceo is. Verder geeft Publicis Groupe te kennen dat Boomerang onder eigen naam op de huidige locatie zal blijven opereren.

‘De vier oprichters, Fikret en Eldin Fetahovic, Bo The en Alexander Veltman blijven allen aan in hun huidige functies en zullen rapporteren aan Ter Schegget. Pierre Karsten zal aftreden als commissaris bij Boomerang.’ 

Publicis Groupe Benelux neemt Boomerang over
Publicis Groupe Benelux neemt Boomerang over

Le Pub

Boomerang en Publicis zeggen geen vreemden voor elkaar te zijn. Zo is Publicis Heinekens creative agency, terwijl Boomerang al jaren sociaal voor haar rekening neemt voor hetzelfde merk. Het eerder dit jaar opgerichte Le Pub, een nieuw model agency dat data, creativiteit en tech integreert, had ook Heineken als founding cliënt.

-Tekst loopt door onder de video-
Publicis Groupe Benelux neemt Boomerang over

'Gamechanger'

Ter Schegget, ceo van Publicis Groupe Benelux, vindt het een eer om de mensen van Boomerang te mogen verwelkomen.

‘Deze hybride operatie supercharged niet alleen onze diensten aan klanten in ons Benelux-model en in Le Pub maar ook het hele globale netwerk. Het is meer dan alleen dynamische productie: het vermogen om cultuur te doorgronden en om merken relevant te maken is ongeëvenaard. Een absolute gamechanger voor bestaande en toekomstige klanten.’

Professioneel & persoonlijk

Fikret Fetahovic, co-founder van Boomerang, legt uit dat het tijdens de samenwerking op Heineken al snel duidelijk werd dat er zowel op professioneel als op persoonlijk niveau veel respect voor elkaar is.

'Die chemie en de eerbied voor elkaars talent maakte dit proces makkelijker. Bij Publicis snappen ze onze ambities, maar ze begrijpen ook dat wij geen machine zijn waar je wat glimmende onderdelen uithaalt om die in je eigen organisatie te implementeren. Boomerang combineert creativiteit met productie en schaalbaarheid. Als je dat proces koestert, en er een globaal netwerk achter zet, is de sky the limit.’

Lees ook: 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie