Springbok haalt na Dawn ook communicatiebureau Make Sense binnen

Bureau voegt kennis social development goals toe. Het komt uit Gent, de verwachting is dat het later ook een Nederlandse vestiging opent.

Geheel links Dimitri Barbe (Make Sense), met naast hem het Springbok-trio Sammy Colson, Inge Ligthart en Kim Verhaeghen

Springbok, het bureau waar ook Dawn onder valt, heeft het strategisch communicatiebureau Make Sense aan zijn rijen toegevoegd. Dit van oorsprong Gentse bureau is al jaren gespecialiseerd in de zogeheten corporate social responsabilty en helpt organisaties bij alles wat ecologisch, inclusief of maatschappelijk verantwoord – in één woord: duurzaam – is. Het beschikt over een B Corp-certificaat.

Springbok verbreedt daarmee zijn aanbod als, zoals het zichzelf omschrijft, ‘brandtech-agency’. Het bedrijf met digitale roots, haalde met Dawn al de nodige creativiteit binnen, grotendeels gericht op duurzaamheid en het ‘hogere’ doel dat bedrijven nastreven voor hun omgeving en maatschappij.

Met Make Sense aan boord, waar twintig mensen werken, haalt het extra expertise in social development goals in huis om duurzaamheid in de kern van merken te verankeren’.

Kim Verhaeghen, oprichter en mede-ceo van Springbok: ‘We hebben elkaar gevonden in onze gedeelde waarden en purpose. Dat is voor ons cruciaal.’

Ambitieus verhaal

Springbok is in de woorden van Verhaeghen ‘een ambitieus verhaal aan het schrijven’ waarin merkdenken, creativiteit en technologie bij elkaar komen om internationale merken te helpen transformeren. ‘Met Make Sense erbij hebben we nog meer slagkracht voor de belangrijkste uitdaging: corporate social responsibility.’

Dat Make Sense het B Corp-label heeft was een extra argument, volgens Verhaeghen. ’We zijn dit zelf aan het verwerven voor Springbok en Dawn in Amsterdam heeft het al.’

Dimitri Barbe, oprichter en eigenaar Make Sense, ziet ook de voordelen voor zijn bureau: ‘Springbok combineert creativiteit met tech en data. Hun expertise op het gebied van tech en branding is een mooie aanvulling op ons specialisme.’

Hotspot Gent

Met de komst van Make Sense vergroot Springbok ook zijn geografische spreiding. Naast Brussel, Mechelen en Antwerpen en Amsterdam en Den Bosch heeft het nu ook Gent toegevoegd. Volgens de andere ceo van Springbok, Sammy Colson, een creatieve hot-spot in Vlaanderen. De verwachting is dat Make Sense ook de overstap naar Nederland zal maken met een vestiging.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie