TBWA lanceert customer experience agency: TBWA\X

Creativiteit moet het onderscheidende vermogen zijn bij de nieuwe tak die voortkomt uit TBWA\Mobile.

Rik Ledder & Nishant Dogra
Suzanne Blanchard

TBWA lanceert een nieuw bureau, TBWA\X, met een focus op customer experience en performance marketing waarbij creativiteit het onderscheidende vermogen moet zijn. Kitty van Riemsdijk (voorheen IceMobile en Yourzine) treedt toe als managing director en stuurt samen met ceo Nishant Dogra TBWA\X aan. 

Customer experience is vaak veel van hetzelfde en de potentie van customer-centric marketing is groot volgens het bedrijf. 'Als bedrijf of merk speel je in op individuele inzichten en gebruik je media efficiënt en zo persoonlijk mogelijk. De uitkomst is vaak voorspelbaar, onopvallend en onnodig complex. Het is voor merken daarom lastig om echt onderscheidend en impactvol te zijn in de digitale wereld.'

De bestaande creativiteit van TBWA moet het onderscheidende vermogen zijn van TBWA\X en het nieuwe bureau wil de customer journey op een 'creatieve, disruptieve' en data-gedreven manier regisseren. Het richt zich met de nieuwe propositie op bestaande en nieuwe klanten. TBWA\X brengt de expertise van mobile, digital, CRM en Social Marketing samen met de creatieve vaardigheden van TBWA/NEBOKO 

Advertentie
advertisement

Vliegende start door integratie

Door de integratie van bestaande competenties uit onder andere TBWA\Mobile, start het bureau met 80 specialisten op het gebied van customer experience. Hieronder vallen customer journey experts, CRM- en performance marketeers, social media specialisten, digital designers en developers. De komende tijd worden verschillende competenties versneld uitgebouwd. Volgens Ledder sluit TBWA\X aan op de vorig jaar opgerichte consultancy-tak New Growth Strategies

Nishant Dogra, ceo, TBWA\X: 'Als een van oorsprong specialistisch bureau (TBWA\Mobile) weten wij hoe complex het soms kan zijn om met verschillende bureaus tot goed werk met echte impact te komen. Met TBWA\X integreren wij verschillende customer experience & performance specialismen onder één dak.'

Reacties: 3

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Peter Meijburg
Customer centrum marketing, performance marketeers, disruptief... Woordjes die een totaal gebrek aan visie proberen te verbloemen. Kansloos.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Peter
Oei.. Klinkt als frustratie? Of zijn deze woorden te complex voor je?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Peter Meijburg
Customer centrum marketing. Ik bedoelde natuurlijk: customer-centric marketing. Dank u autocorrectie.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie