TBWA's antwoord op opmars consultancy's heet New Growth Strategies

Marc van Eck en Joost van Gelder, nu beiden partner bij Business Openers, leiden de nieuwe business en consultancy dochter van TBWA\Neboko.

Marc van Eck en Joost van Gelder (New Growth Strategies) samen met Rik Ledder (TBWA\Neboko)

Reclamebureau TBWA\Neboko lanceert een nieuwe ‘business strategy & consultancy’ dochter: New Growth Strategies. Marc van Eck, oprichter van Business Openers, gaat het bedrijf leiden samen met Joost van Gelder, partner bij Business Openers. Het bureau lanceert met 'een team van consultants en vooraanstaande klanten.'

New Growth Strategies is onder leiding van Marc van Eck en Joost van Gelder een zelfstandig bureau in het netwerk van TBWA. Het team van consultants focust zich op strategie en positionering en werkt - wanneer door de opdrachtgever gewenst - samen met TBWA voor de creatieve doorvertaling.

Van Eck en Van Gelder blijven partner binnen het bedrijf. Van Eck vormt samen met Rik Ledder en Erik Kellerhuis (respectievelijk ceo en cfo van TBWA) de directie van TBWA Nederland. De partners vlogen een aantal keer naar het hoofdkantoor van Omnicom, waar TBWA onderdeel van is, in New York. Niet alleen om de deal rond te maken, maar volgens Van Eck ook omdat Omnicom in New Growth Strategies internationale potentie ziet. 

De nieuwe tak van reclamebureau TBWA\Neboko, dat werkt voor onder meer Albert Heijn en McDonald's, is een reactie op de ontwikkeling dat steeds meer consultancybedrijven het terrein van marketing opzoeken. Zo nam EY vorig jaar marketingadviesbureau VODW over en zijn Accenture Interactive, PwC en Deloitte Digital actief op het terrein van customer experience. Deze bedrijven trekken steeds meer creatieven en strategen uit de reclamewereld aan om de stap naar merkbouwen en communicatie te kunnen maken. 

Het team van New Growth Strategies heeft in de afgelopen jaren met verschillende creatieve bureaus samengewerkt en zegt dit te willen voortzetten. 

Van Eck: 'Steeds vaker vragen onze klanten om een stap verder te gaan. Om data en strategie door te vertalen in slagvaardige campagnes en culturele transformaties. Maar een team van business consultants uitbreiden met creatieven, creëert niet de cultuur die je nodig hebt om creativiteit een integraal onderdeel te laten vormen van business. Juist die stap willen we zetten en als je dat dan doet, dan maar meteen op topniveau.'

Ledder zegt over de nieuwe stap van TBWA: 'Business strategy gaat over het vinden van nieuwe manieren om waarde te creëren én te claimen. Dat is een ingewikkelde, moeilijke klus. Marc, Joost en het team hebben bewezen dit te kunnen voor toonaangevende merken. Met New Growth Strategies gaan we gezamenlijk merken en bedrijven helpen te groeien, door creativiteit compleet te integreren in de merkervaring die een consument ondergaat.'

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Peter van Leeuwen
Gefeliciteerd met dit initiatief! Maar waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben: wat gebeurt er nu met Business Openers?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Theo van der Meer
Precies de vraag die Peter van Leeuwen stelt had ik ook na het lezen van dit bericht.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie