Trending deze week: Next level barcode scannen

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Tegenwoordig zijn we helemaal thuis in het scannen van codes. Denk aan QR-codes en de standaard barcodes die we allemaal kennen van het afrekenen bij de zelfscankassa’s. Sinds kort kun je wel een heel bijzonder product scannen. Vanaf nu hoeven we een Jeep auto namelijk niet alleen meer te scannen met onze ogen, maar is het ook mogelijk om dit met je telefoon te doen!

Het bekende automerk Jeep (Canada) heeft onlangs de zogenoemde ‘Jeep Code’ gelanceerd. Voor de Jeep Code heeft Jeep samen met Snapchat een filter ontwikkeld waarmee je de grill op de voorkant van een Jeep kan scannen. De grill fungeert dus als de barcode die voor elk Jeep model uniek is. Door het scannen van de grill kom je alles over de auto te weten. Het is zelfs mogelijk om via een online showroom jouw Jeep samen te stellen, een afspraak te maken bij een Jeep dealer en om uiteindelijk je aankoop te doen.

Met deze ontwikkeling wil Jeep de interesse wekken van jongere generaties die al bekend zijn met virtual shopping en het gemak ervan. Deze nieuwe trend is een opvallende stap in de online wereld en biedt nieuwe mogelijkheden voor veel merken. De samenwerking tussen Jeep en Snapchat heeft ervoor gezorgd dat de ‘virtual shopping trend’ naar een next level is getild! Who knows what’s next? 👀

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, schrijft wekelijks #trending. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie