Premium

Unlike presenteert propositie: ‘Wij helpen merken met hun 'community' op social media'

Het Amsterdamse bureau spreekt de ambitie uit het komende halfjaar te verdubbelen in fte en omzet.

V.l.n.r.: Meinte Stinstra, Thomas Elias, Merijn Steins Bisschop

Social media-bureau Unlike bestaat al sinds 2019, maar opereerde de afgelopen jaren voornamelijk onder de radar – voor de buitenwereld althans. Managing director Thomas Elias vindt het nu tijd om naar buiten te treden met de propositie van het in Amsterdam gevestigde bureau.

De dagelijkse leiding van Unlike is in handen van managing director Thomas Elias, strategy director Meinte Stinstra en medeoprichter en creative director Merijn Steins Bisschop. De andere oprichters van het bureau zijn Reinier Steures en Anthony Thissen, die ‘on the side’ betrokken zijn, naast hun bureaus Natwerk en Bravoure.

Steures: 'Mijn rol is niet heel groot, ik werk één dag voor Unlike, de andere dagen maken we gebruik van mijn netwerk.’ Het bureau heeft op dit moment tien fulltimers in dienst, de ambitie voor de tweede helft van 2022 is serieus; Unlike wil in aantal fte én omzet verdubbelen.

Consument is kritisch

De propositie van Unlike is kort maar krachtig: het bureau helpt merken om een ‘duurzame relatie’ met hun volgers op social media aan te gaan. Volgens Thomas Elias is de consument ‘zeer kritisch’ op merken die actief zijn op de socials. ‘Iedere vorm van advertorials wordt gezien als fake en is ongewenst. Deze kritische houding is het rechtstreekse gevolg van een periode waarin veel merken social-platformen hebben ingezet om te groeien, maar waarbij ze zijn vergeten een kwalitatieve relatie aan te gaan met hun community. Snelle groei op social is leuk, maar dat is iets anders dan een grote groep volgers die loyaal is aan jouw merk.’

Unlike helpt merken met het bouwen van deze communities, gebaseerd op gedeelde interesses, vertrouwen, emotie en wederkerigheid, aldus Elias. 'Net als in het echte leven.' Ook ontwikkelt het bureau 'experimentele concepten', zoals 'de Nacht staat op' tijdens de coronacrisis. Opdrachtgevers zijn onder meer Yamaha (music), festival Best Kept Secret en kledingwinkel Baskets.  

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie