VodafoneZiggo kiest voor WPP

Een nieuwe manier van werken: 'Teams van zowel WPP als VodafoneZiggo gaan geïntegreerd samenwerken.'

VodafoneZiggo kiest WPP
VodafoneZiggo

Na een intensief pitchtraject heeft VodafoneZiggo gekozen voor WPP. Met een neuslengte verschil wist het Accenture in de finale achter zich te laten.

VodafoneZiggo kiest niet alleen voor een nieuw bureaunetwerk, maar ook voor een voor de telecommer nieuwe manier van samenwerken. Met die samenwerking wil de organisatie de klantbeleving 'nóg meer centraal stellen in al haar marketing- en communicatieactiviteiten'.

VodafoneZiggo licht toe: 'In de nieuwe werkstructuur laten we onze marketingcommunicatie van de merken Vodafone en Ziggo, vanuit één structuur lopen, waarbij teams van zowel WPP als VodafoneZiggo geïntegreerd samenwerken. Voorheen werkte de organisatie voor beide merken gescheiden met verschillende bureaus.'

Fusie

Na de fusie startte de organisatie, met het evalueren en opnieuw vormgeven van de organisatie op het gebied van marketingcommunicatie. 'Dit om in de toekomst alle marketingcommunicatie-activiteiten voor haar merken effectiever en efficiënter te laten werken.'

VodafoneZiggo kan naast de diensten van WPP gebruik maken van een flexibele schil van bureaus en specialisten. 'Deze zijn uitgenodigd om een voorstel te doen en we zullen de leveranciers hiervan persoonlijk op de hoogte stellen.' Ook heeft VodafoneZiggo plannen om een aantal activiteiten, zoals studiowerkzaamheden en media inkoop, steeds meer in-huis in te richten.

Quotes

Marcel de Groot, CCO Consumer VodafoneZiggo, zegt in een toelichting op de keuze voor WPP: 'Bij VodafoneZiggo is de klantervaring het belangrijkste uitgangspunt. Met de komst van nieuwe concurrenten in de bureauwereld, ontstaan er steeds meer geïntegreerde, klantgerichte besturingsmodellen. We zagen een mogelijkheid om - over de grenzen van bureaus heen - een team samen te stellen om samen de beste resultaten te bereiken, door ze vanaf het begin onderdeel te maken van onze marketingbeslissingen. Uiteindelijk bleek WPP de beste partner om mee verder te gaan.'

Dit zegt Louise Meijer, Director Brand & Communications VodafoneZiggo, over de uitkomst van de pitch: 'Voor een optimaal resultaat in marketingcommunicatie moeten we ook optimaal samenwerken. Daarom hebben we een eenvoudige structuur ontwikkeld waarin het beste externe en interne talent in één kernteam kan samenwerken. Dit team zal fungeren als creatieve, strategische denktank. WPP heeft bewezen de meest geavanceerde partner te zijn om zich op deze manier te organiseren.'

Rogier Leliveld, Chief Client Officer WPP Amsterdam: 'Vanaf het begin van deze geweldige pitch heeft VodafoneZiggo ons uitgedaagd om daadwerkelijk klantgerichte oplossingen te leveren en daarmee een echte partner te zijn in de business en digitale transformatie. Deze benoeming laat zien dat we in staat zijn om multidisciplinaire teams, vanuit onze bureaus, geïntegreerd bij onze klanten bijeen te brengen.'

Bart Van der Vliet, Lead Consultant Banter & The Acceleration Group, heeft deze oriëntatie begeleid: 'VodafoneZiggo's reis om de klant centraal te stellen is een goed voorbeeld van hoe merken op een meer pragmatische en efficiënte manier kunnen omgaan met digitale transformatie. Klanten verwachten en belonen persoonlijk relevante communicatie zolang die naadloos aansluit op betrouwbare producten en services. Daarvoor moeten bureaus en interne afdelingen wel over de eigen grenzen heen gaan kijken en werken vanuit een gedeeld belang. Dat doen VodafoneZiggo en WPP met deze nieuwe samenwerkingsvorm.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie