27 Epica Award-nominaties voor Nederland

Nederland staat 27 keer op de shortlist voor de Epica Awards, die volgende week in Amsterdam plaatsvinden.

Corona: Oceans Week van Wieden+Kennedy is driemaal genomineerd

In totaal waren er 4020 inzendingen uit 69 landen, een stijging van 20% ten opzichte van vorig jaar. 84 waren daarvan afkomstig uit Nederland, in 2017 waren dat er nog 62. Vorig jaar ontving Nederland 15 nominaties, in 2016 17 nominaties. Bekijk hier de volledige shortlist van de Epica Awards 2018, die worden toegekend door het internationale reclame- en marketing-journaille.

De campagne Corona: Oceans Week van Wieden+Kennedy Amsterdam is driemaal genomineerd. Bekijk hier alle Nederlandse nominaties:

  • 180 Kingsday for Amstel Russia with "Hold my Beer" in Alcoholic Drinks
  • 180 Kingsday for bonprix with "bonprix It's me!" in Fashion, Footwear & Personal Accessories
  • 180 Kingsday for bonprix with "bonprix It's me!" in Retail Services
  • 180 Kingsday for Replay with "Attack of the Stiff Jeans Zombies" in Fashion, Footwear & Personal Accessories
  • 180 Kingsday for The Flower Council of Holland with "Thanks Plants" in Recreation & Leisure
  • 180 Kingsday for The Flower Council of Holland with "We need more flowers" in Copywriting & Storytelling
  • 72andSunny Amsterdam for AXE with "AXE Music 'Burn Out' " in Branded Content - Music Video
  • Cheil Amsterdam for Samsung Electronics Benelux with "In-Traffic Reply" in Public Interest - Health & Safety
  • Dawn for Zorg en Zekerheid with "Six Minute Stories" in Branded Content - Native Advertising
  • HALAL for Sevdaliza with "Shahmaran" in Branded Content - Music Video
  • J. Walter Thompson Amsterdam for Opel Nederland with "Jade" in Consumer Direct
  • J. Walter Thompson Amsterdam for Opel Nederland with "Jade" in Vehicles, Automotive Services & Accessories
  • Ogilvy Amsterdam for Royal Philips Brand Sponsorship with "Ambient Experience" in Health & Beauty
  • Publicis One (Leo Burnett / Publicis) for Amsterdam Metropolitan Area with "The first shoe made from recycled gum - Gum recycling bins" in Media Innovation - Alternative Media
  • Publicis One (Leo Burnett / Publicis) for Amsterdam Metropolitan Area with "The first shoe made from recycled gum" in Fashion, Footwear & Personal Accessories
  • Revolver Amsterdam for Revolver & Adidas with "Too Beautiful - Our Right to Fight" in Branded Content - Film/series
  • Sizzer for Diesel with "Hate Couture" in Best Use of Music
  • Sizzer for GLÜCK Berlin Werbeagentur and Schweppes with "Time travel" in Best Use of Music
  • The Communication Company for AB INBEV with "We Are Belgium" in World Cup Advertising
  • Wieden+Kennedy Amsterdam for AB InBev with "Oceans Week" in Media Innovation - Traditional Media
  • Wieden+Kennedy Amsterdam for AB InBev with "Oceans Week" in Public Interest – Environment
  • Wieden+Kennedy Amsterdam for AB InBev with "Oceans Week" in Public Relations
  • Wieden+Kennedy Amsterdam for Nike with the 2 parts campaign "Never Ask" in Fashion, Footwear & Personal Accessories
  • Wieden+Kennedy Amsterdam for Nike with "Awaken The Phantom" in Fashion, Footwear & Personal Accessories
  • Wieden+Kennedy Amsterdam for Nike with "Just Do It: Caster Semenya" in Fashion, Footwear & Personal Accessories
  • XXS Amsterdam for Basic-Fit with "Get fit for summer billboards" in Promotions & Incentives
Advertentie

Merken en een maatschappelijk standpunt

Behalve de Award Show vindt overdag Epica’s Creative Circle – met als thema Will Responsibility (or political correctness) Kill Creativity? – plaats. De conferentie staat dit jaar in het teken van de maatschappelijk verantwoordelijkheid van merken. In hoeverre heeft dat invloed op hun communicatie? Sprekers zijn onder anderen consumentenpsychologe Dr. Cathrine Jansson-Boyd en Guido van Staveren van Dijk van de eerste ‘FairChain Coffee Company’ ter wereld, Moyee Coffee.

Vijftien tafels met CMO’s, creatieven, journalisten, bureaudirecteuren, opiniemakers, makers en wetenschappers zullen discussiëren over wat onze gedeelde verantwoordelijkheid is als industrie. De uitkomsten van deze discussies zullen worden gedeeld met de internationale (vak)pers.

Wil je erbij zijn? Meld je dan aan bij organisator Kyra Roest. Tickets voor de Award show kunnen hier besteld worden.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie