AI-tool Wunderman Thompson analyseert micro-expressies in gezicht om creatief werk te testen

AI-model laat zien hoe consumenten per seconde en frame reageren op merkinhoud.

shutterstock

Wunderman Thompson heeft AI-test ontwikkeld om het effect van advertenties en ander creatief werk vast te stellen. Deze gaat door het leven onder de naam Reveal en is in eigen huis ontwikkeld.

De basis ervan is een AI-gedreven model dat emoties nauwkeurig voorspelt op basis zeven micro-expressies: woede, walging, angst, blij, neutraal, verdrietig, verrassing.

Deze expressies en spierbewegingen gebruiken we onwillekeurig en zijn in het gezicht waarneembaar. Met behulp van computer-vision en machine-learning-algoritmen analyseert Wunderman Thompson hoe consumenten per seconde en frame reageren op merkinhoud.

Met die informatie stelt het de emotionele hoogte- en dieptepunten vast en de momenten die aandacht trekken en vasthouden.Met de informatie kunnen merken hun de video’s, koppen, afbeeldingen, tekst van hun campagnes testen en optimaliseren.

Het proces is volledig gebaseerd op toestemming en er worden geen persoonlijke gegevens bewaard na de tijd die nodig is voor de analyse.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie