Bol.com lanceert campagne voor 'magisch' Sinterklaasfeest

Met image recognition in de Grote Speelgoedboek App kunnen kinderen alles in het boek scannen en digitaal tot leven brengen.

Zorgde bol.com met Het Grote Speelgoedboek en het interactieve verhaal Hulppiet al voor de nodige magie in de Nederlandse en Vlaamse huiskamers, dit jaar gaat de webshop nog een stapje verder. Met image recognition in de Grote Speelgoedboek App kunnen kinderen alles in het boek scannen en digitaal tot leven brengen. Digital agency Dept is verantwoordelijk voor de technische en creatieve ontwikkeling van de campagne, die vandaag wordt uitgerold. 

Met de Grote Speelgoedboek App kunnen kinderen gerichter hun verlanglijstje maken doordat ze op een interactieve manier meer over het speelgoed te weten komen. De cadeaus die ze graag willen hebben knippen ze uit en plakken ze op de Verlanglijstposter uit het boek. Op die manier wordt het voor ouders makkelijker om het juiste cadeau te kopen, stelt de webshop.

Technologische snufjes

Kinderen kunnen met de app video’s bekijken van hun favoriete speelgoed, spelletjes spelen en meedoen aan winacties. Het Grote Speelgoedboek bevat een aantal opvallende technologische snufjes, zoals de 8D luisterverhalen. In binaural 360 graden audio, ook wel bekend als 8D geluid, beleven kinderen het avontuur van Jacky en haar denkbeeldige broertje Jack.  Het verhaal is ingesproken door Tygo Gernandt, Barbara Sarafian (in België) én door Sinterklaas en zijn paard. In totaal zijn er tien verhaaltjes die samen voor 100 minuten luistermagie zorgen.

Iconisch duo

Om dit luisterverhaal te promoten, is er een tv-commercial gemaakt mét het paard van Sinterklaas. In het spotje zien we Sinterklaas en zijn paard als iconisch duo in een magische setting op een dak. Sinterklaas probeert er alles aan te doen om blije koppies te bezorgen, terwijl zijn paard er wel een beetje klaar mee is. Door het hele land hangen bovendien straks abri’s waarop kinderen te zien zijn met hun eigen verlanglijstje

Influencers

In de afgelopen drie weken zijn influencers ingezet om Het Grote Speelgoedboek én de Grote Speelgoedboek App onder de aandacht te brengen bij ouders en kinderen. Vanaf vandaag wordt de campagne verder uitgerold op TV, Radio, OOH, online en social in Nederland en Vlaanderen. 

Cécile van den Heuvel, campagnemanager bij bol.com, is trots. 'Nu alles bij elkaar komt is het mooi om te zien hoe we op een onderscheidende manier fun & inspiratie bieden voor kinderen en tegelijkertijd het ouders makkelijker maken met het kopen van sinterklaascadeaus.'

René Verbong, executive creative director bij Dept: 'Samen met bol.com hebben we creatie en techniek nog beter met elkaar weten te integreren. Met een magisch eindresultaat voor kids én ouders.'

Credits

Opdrachtgever: bol.com, Cecile van den Heuvel, Mathieu Veldhuizen, Niels Moes, Danielle Snoeij
Bureau: Dept
Creatie: Nina de Ridder, Tim Menko, René Verbong
Strategie: Dennis Hamakers
Account: Annika Timmer, Thomas van Slooten
RTV Producer: Raquel Wijngaarde, Dennis Gijsbers
Pro.mij: DPPRL
Regisseur: Nils Vleugels
Sound: Amp.Amsterdam en Earforce
Post: Postoffice
Influencermanager: Marco Wallenburg
Dev. app: Nathan Coppens, Johan Kruseman, Franklin Schamhart, Leon van Zijl, Ramon Nagelhout, Wesley Donk, Misha van Broekhoven, Nienke van Kuijk & Hugo Vieira
Mediabureaus: Dentsu Nederland en Mindshare België

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie