Bol.com trapt Sinterklaascampagne af met ‘Felix en Voetbalpop’

Ook kondigt de webwinkel een uitbreiding van het 'Speelgoedboek-ecosysteem' aan met bioscoopcommercial: ‘Het Verloren Speelgoed Mysterie’.

Bol.com trapt Sinterklaascampagne af met ‘Felix en Voetbalpop’
Dept

Bol.com trapt Sinterklaascampagne, ‘De winkel van blije koppies bezorgen’, af met de commercial ‘Felix en Voetbalpop’. Volgens de webwinkel staat aankomende periode voor Bol.com, tot aan vijf december, in het teken van Sinterklaas. 

Onderdelen die het merk aankondigt zijn Het Grote Speelgoedboek, de Grote Speelgoed App, de zogenoemde Verlanglijstposter en een bioscoopcommercial over een uitbreiding in de speelgoed-app: Het Verloren Speelgoed Mysterie. De campagne is ontwikkeld door Dept.

Advertentie
advertisement

De 'emotionele' commercial

De commercial toont het verhaal van de jonge Felix die een voetbal cadeau krijgt, anders dan hij hoopte maar hij maakt er, tijdelijk, wat van met een beetje fantasie.

De commercial is geregisseerd door Willem Gerritsen in samenwerking met Bart Timmer en moet duidelijk maken dat ouders met de Verlanglijstposter gegarandeerd zijn van het perfecte cadeau voor hun kroost. 

Volgens Bol.com speelt de video in op de trend van de ‘emotionele’-eindejaarscommercials, met een klassieke knipoog van de webwinkel.

De Felix en Voetbalpop-commercial

Bol.com x Dept - Felix en Voetbalpop commercial

Aanwezig en relevant

Noor Hooijdonk, brand communicatie manager bij Bol.com vindt dat het de webwinkel  met ‘De winkel van blije koppies bezorgen’ is gelukt om weer aanwezig en relevant te zijn in de huiskamers van veel Nederlandse en Vlaamse gezinnen:

‘Zowel emotioneel met deze campagne als fysiek met Het Grote Speelgoedboek en de Verlanglijstposter.’ 

Verbonden met Sinterklaas

Ramin Bahari, associate creative director bij Dept, zegt dat Bol.com onlosmakelijk is verbonden met Sinterklaas en de traditiegetrouwe iconische commercials. ‘Met deze tv-commercial heeft het team samen met Gerritsen en Timmer daar weer een prachtige volgende stap in weten te zetten.’

Uitbreiding Speelgoedboek-ecosysteem 

Het aangekondigde ‘Het Verloren Speelgoed Mysterie’, kunnen kinderen aantreffen in de Grote Speelgoed App. Vier weken lang zouden kinderen Sinterklaas kunnen helpen om al het verloren speelgoed uit Het Grote Speelgoedboek terug te vinden en een mysterie op te lossen. 

Volgens de webwinkel bestaat het mysterie uit meer dan 30 verschillende AR-opdrachten, games en interactieve puzzels waarmee ieder kind uiteindelijk een officiëel Hulpsint-diploma kan verdienen.

De bioscoopcommercial Speelgoed Mysterie

Bol.com x Dept - Bioscommercial Speelgoed Mysterie 30”

Campagne-uitrol

De campagne ‘De winkel van blije koppies bezorgen’ wordt uitgerold op verschillende kanalen in Nederland en Vlaanderen; tv, bioscoop en op buitenreclame. Daarnaast staan er samenwerkingen met influencers op het programma en verwacht Bol.com dat mensen thuis de ramen beplakken met de Verlanglijstposter. 

Lees ook: Bol.com wil hét modeplatform worden en lanceert campagne Van Classy tot Casual

Credits:

Verantwoordelijke bij bol.com: Noor Hooijdonk, Mathieu Veldhuijzen, Niels Moes, Danielle Snoeij, Sophia Kerkhof

Bureau: Dept

Creatie: Nina de Ridder, Roxy Scheepbouwer, Nils Taildeman, Thomas Reinhold, Franklin Schamhart (app development), Ramin Bahari.

Strategie: Willem Maijvis, Lucas Nutbey

Account: Annika Timmer, Thomas van Slooten, Nathan Coppens

RTV Producer: Marcel Ossendrijver, Raquel Wijngaarde

Productiemaatschappij: CZAR

Regie: Willem Gerritsen en Bart Timmer

Sound: Amp.Amsterdam en Earforce

Post: The Compound

Influencermanager: Marco Wallenburg

Mediabureaus: Dentsu (NL) en Mindshare (VLA)

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie