Bud komt voor het eerst met Nederlandse televisiecampagne

De uitrol van de commercial volgt op meerdere evenementen en partnerships.

Foto: Bart Heemskerk (Bud)

Bud komt met de eerste tv-commercial voor de Nederlandse markt. De commercial is onderdeel van een grootschalige campagne die verschillende samenwerkingen en uitingen bevat. Zo was er al een partnership met Ajax, is er samengewerkt met evenementen en daar komt bij dat het biermerk ook zelf verschillende evenementen heeft georganiseerd, zoals het tweedaagse culturele evenement BudX Amsterdam. Daarnaast is Bud in het Nederlandse straatbeeld zichtbaar met verschillende out of home-uitingen.

Sjors van Drie, senior brandmanager van Bud, vertelt dat het biermerk er ook voor wil zorgen dat mensen samenkomen en dat talent een podium krijgt. ‘Dit doen we onder andere zelf door een platform als BudX Amsterdam op te zetten waar wij met verschillende talks over muziek, kunst en mode een inspirerend programma creëren.’ Inmiddels wordt Bud in meer dan 1000 horecagelegenheden in Nederland geschonken en is het biertje in de supermarkt verkrijgbaar in fles en blik.

Advertentie
advertisement

Credits:

Marketing Director BU Noord: Jacques Lebel

Marketing Manager Nederland: Joost van de Sande
Senior Brand Manager: Sjors van Drie 
Creative Agency: XXS Amsterdam
Head of strategy: Joram Helmer
Creative director: John de Vries
Account: Ward Enckhof, Lisa Been, Marthe Driest
Edit en animatie: Pieter Bokhorst

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie