Werken in het onderwijs. De baan van het leven

Onderwijsorganisaties en het Ministerie van OCW lanceren nieuwe campagne met een positief geluid.

De baan van het leven
Foto: Cheil

Cheil Amsterdam lanceerde afgelopen week in samenwerking met PR bureau Coopr, diverse onderwijsorganisaties en het Ministerie van OCW de campagne: ‘Werken in het onderwijs. De baan van het leven.'

Werken in het onderwijs is veelzijdig

De campagne dient als ‘startpunt’ om mensen in het onderwijs zélf campagne te laten voeren. Het hoofdthema is dat werken in het onderwijs veelzijdig is. Volgens Pieter Perry, copywriter bij Cheil en voormalig docent gaat het in het onderwijs over taal, rekenen, achterstand, voorsprong, verleden, verliefdheid, voetbalplaatjes, tandenfeeën, kiezen, delen, gulden snede, spijt, tijd en diploma’s. Die veelzijdigheid in het onderwijs is volgens hem mooi, moeilijk, spannend en dankbaar als het leven zelf en is de basis voor de campagne: ‘Werken in het onderwijs. De baan van het leven.’

Werken in het onderwijs. De baan van het leven.

Wat heb jij vandaag geleerd?’

Cheil ontwikkelde de strategie en het thema. De gehele campagne bestaat uit een serie video’s, een serie foto’s met quotes van leerlingen en een online platform. In de campagnevideo’s geven leerlingen en onderwijspersoneel antwoord op één vraag: ‘Wat heb jij vandaag geleerd?’

Het platform debaanvanhetleven.nl is opgericht voor onderwijsprofessionals en geïnteresseerden. Hier worden verhalen verzameld uit het onderwijs waarvan verwacht wordt dat dit onderwijs professionals stimuleert om hun eigen verhalen ook te delen.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie