Nieuwe positionering Leidseplein kracht bijgezet met ‘Het kan alle kanten op’-campagne

Het variërende aanbod van het gebied wordt in de etalage gezet als Leidsebuurt Theaterbuurt.

Het nieuwe logo en campagne-poster Leidseplein
Lemon Scented Tea

Misschien wel het meest bekende uitgaansgebied van Nederland, het Leidseplein, slaat een nieuwe weg in met een positionering waarin het de gehele buurt betrekt. De omgeving zet het variërende aanbod in de etalage als Leidsebuurt Theaterbuurt. De nieuwe positionering wordt kracht bijgezet met de campagne: ‘Het kan alle kanten op’.

Advertentie
advertisement

Leidsebuurt Theaterbuurt

Chiel Swaan, voorzitter van ondernemersvereniging Biz Leidsebuurt, vindt dat het gehele aanbod van de plein-omgeving dezelfde gemene deler heeft. ‘Het is allemaal een vorm van theater. Met de campagne en de nieuwe naam willen we de perceptie van mensen veranderen. Men ziet deze buurt nog niet als de plek voor een uitgebreide dag of avond uit, dat willen we veranderen. Want het aanbod is uniek.’

Het kan alle kanten op

De buurt wil in eerste instantie Amsterdammers en secundair heel Nederland uitnodigen om naar de buurt te komen en gebruik te maken van het verschillende onderdelen van het aanbod. Zo zou men van diner naar theater en van theater naar een dans-etablissement kunnen gaan, of omgekeerd. In de campagne wordt de buurt daarom ook als kruispunt neergezet waar van ochtend tot avond alles mogelijk zou zijn. 

Vier gangen & Vier seizoenen Vivaldi. Leidsebuurt Theaterbuurt. Het kan alle kanten op.

Culturele crossroad

Bert de Wit, co-founder en strateeg Positivity Branding zegt dat de nieuwe branding is gebaseerd op het concept van een zogenoemde ‘culturele crossroad’. ‘Hier kan het rijke aanbod aan theater, film en poppodium, eindeloos gecombineerd worden met een enorme diversiteit aan eten en drinken.’

Bureau en campagne-uitrol

Creative agency Lemon Scented Tea was verantwoordelijk voor het verhaal en creëerde samen met film boutique Fóque de film en fotografie. De campagne bestaat uit online film en buitenreclame. 

Lees ook: Bier van oudste bierbrouwerij ter wereld heeft nieuwe visuele identiteit 

Credits: 

Klant: BIZ Leidsebuurt 

Bureau: Lemon Scented Tea 

Verantwoordelijk bij klant: Chiel Swaan, Robert Domhof 

Design en branding: Positivity Branding 

Productie: Fóque 

Regisseur: Ken van Mierlo 

Head of Production: Bjorn van den Hout 

Producer: Isabella von Ende 

DOP: Robin van Geemen

Fotografie: Pasqual Amade

 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie