Bier van oudste bierbrouwerij ter wereld heeft nieuwe visuele identiteit 

Weihenstephaner in nieuw jasje nu al te vinden in de schappen van Albert Heijn, campagne volgt

Weihenstephaner heeft nieuwe visuele identiteit
Lemon Scented Tea

De bieren van de oudste brouwerij ter wereld, de Bayerische Staatsbrauerei Weihenstephan, hebben een nieuwe merkpositionering en visuele identiteit. Weihenstephan lanceert daarnaast een campagne in Nederland die later internationaal wordt uitgerold. Lemon Scented Tea, het Amsterdamse bureau dat verantwoordelijk is voor de gehele vernieuwing van het merk legt uit dat in de retailcampagne ‘Op:...’ het proostmoment telkens op een andere wijze wordt gevierd.

Advertentie
advertisement
Activatie-campagne Weihenstephaner: 'Op:..'
Activatie-campagne Weihenstephaner: 'Op:..' Lemon Scented Tea

Nieuw design  

‘Het nieuwe design is geïnspireerd op de typische Beierse ruit, die onder andere te zien is in de vlag van de deelstaat Beieren', dat maakt Tim ten Dam, creatief directeur Lemon Scented Tea, bekend: ‘We vonden het belangrijk om rekening te houden met de oorsprong en rijke historie van het merk. Uiteraard wel in fris jasje.’  

Ten Dam maakt verder bekend dat de eerste uiting van de nieuwe visuele identiteit de retail-activatie is voor Weihenstephaner Hefeweizen in Albert Heijn, ondersteund met een social campagne: ‘Eind dit jaar wordt de campagne internationaal uitgerold in onder andere Duitsland en Amerika.’

'Klinkt goed' 

Bas Besselink, general sales en marketing manager van Bier&cO over de campagne, die in lijn is met de nieuwe visuele identiteit en volgens hem ook past bij.de geschiedenis: ‘De proostmomenten in de campagne sluiten we af met de regel ‘‘Klinkt goed’’. Positief en vooruitkijkend naar nieuwe successen en avonturen. En dat klinkt net zo goed als het klassieke, kenmerkende geluid van twee klinkende Stephani-glazen, waarmee je traditioneel met de bodem van het glas proost.’

Geschiedenis

De woorden van Besselink nodigen Ten Dam uit om daaraan toe te voegen: ‘Het Duitse Weihenstephan moedigt bierliefhebbers aan het leven te vieren zonder concessies. Zelf overwon de brouwerij in haar bijna duizendjarige geschiedenis talloze tegenslagen, maar bleef altijd gaan voor de hoogst haalbare kwaliteit. Dat is wat ze nu nog steeds doet en deze nieuwe positionering, identiteit en campagne zijn daar het verlengde van.'

Credits:

Bureau: Lemon Scented Tea  

Klant: Bier&cO/ Weihenstephan 

Verantwoordelijk bij klant: Bas Besselink 

Design: Bycen Molenaar 

Fotografie: Peek Creative Studios 

Plaats als eerste een reactie

Advertentie