Campagnepraat: Bol & Krouwel over Hornbach

Deel 1 van wekelijkse serie. Ons nieuwe duo mist ‘de stoere klusmeneer’ in ietwat vergezochte campagne van bouwmarktketen.

WB: Mevrouw Krouwel, meneer Bol hier. Onze vrienden van Adformatie hadden een wild idee. Zij vragen ons een scherpe terugkerende rubriek te maken. Een waar feuilleton waar het vak over moet gaan praten. Poeh, dat is een stevige briefing. Kunnen wij dat waarmaken? Elke week moeten wij dus onze eigenzinnige mening geven over campagnes van anderen. Daar gaan we veel vrienden mee maken!

MK: Lieve meneer Bol, wat een feest om dit met jou te doen. Elke week nog wel! Nu maar hopen dat de lezers ons vakmatig gebabbel kunnen waarderen. Ik ben er na al die jaren trouwens wel een beetje aan gehecht dat je me ‘mejuffrouw Krouwel’ noemt. Voelt toch wat warmer en charmanter (plus jonger) dan mevrouw. Noem me anders La Krouwel. Past ook beter bij onze beruchte J.Lo- vibe op Twitter. Ik laat voor de volgende keer de keuze aan jou. Laten wij het voor nu houden op ‘Le Bol en La Krouwel’. Dat klinkt wel fijn bij het vlijmscherpe duet dat wij vanaf nu moeten gaan leveren. Just saying...

Advertentie
advertisement

WB: Terug naar de review mejuffrouw Krouwel! Bij deze eerste editie mogen we ons licht schijnen op nieuw werk van Hornbach. De credits lezend komt het concept uit Duitsland en dat wordt ook in Nederland gebruikt. Moet kunnen en is wel lekker kostenefficiënt. Ze pakken flink uit en sec is het idee van een soort roadmovie met planten best wel geinig. En toch stoort me iets. Het mist veel van de consistentie waar Hornbach mijn zakelijke respect voor heeft. Ik verwacht een persoon die een te gekke klus klaart waarna de kreet Yippie jaja schalt als beloning. Het enige herkenbare in deze campagne is het absurdistische, maar dat is mij te dun. Al met al voelt dit te vergezocht. Ik ben niet overtuigd… Jij?

MK: Tja, ik denk al jaren dat dit toch echt een concept lijkt dat zich uitsluitend richt op mannen. Ik ben duidelijk niet de doelgroep. En al helemaal niet voor deze lengte. Wat best vreemd is, want normaal gesproken ben ik toch wel jaloers op dit soort lange films. Size does matter, zullen we maar zeggen. Maar bij deze was ik halverwege afgehaakt. Het is dat ik hem van jou helemaal moest uitkijken. Veel te absurdistisch. En belangrijker: door zo door te slaan in special effects lijkt het alsof de makers helemaal vergeten zijn ons mee te nemen in de boodschap. Die kwam op het eind, na twee hele minuten, heel subtiel. Ook ik mis de stoere klusmeneer. Ik ben benieuwd of een cutdown van 30 seconden dit beter voor elkaar krijgt. Maar dan nog ga ik op zoek naar een tuinman en laat ik Hornbach lekker aan hem.

Bekijk de Hornbach-campagne hieronder

Campagnepraat

Mariëlle Krouwel en Willem-Albert Bol challengen elkaar in een nieuwe pennenstrijd op Adformatie. Zij marketingbaas van NN Group, hij eindbaas van Abovo Maxlead. Beiden een groot hart voor marketing en reclame, verslaafd aan J.Lo-gifjes op Twitter en niet in de laatste plaats een prikkelende mening over nieuwe campagnes die het vak wekelijks over zich uitgestort krijgt. Iedere maandag betwijfelt, bekritiseert en bewierookt dit illustere duo een actuele campagne. Met vandaag de nieuwe roadmovie van bouwmarktketen Hornbach. 

Bol en Krouwel
Willem-Albert Bol en Mariëlle Krouwel

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie