Deel 1 van wekelijkse serie. Ons nieuwe duo mist ‘de stoere klusmeneer’ in ietwat vergezochte campagne van bouwmarktketen.
Deel 2 van wekelijkse serie. Ons illustere duo ziet Auping als betrouwbare rots in de branding. ‘Graag minimaal 3 jaar Ode aan je hoofd!’
Deel 3 van wekelijkse serie. Ons illustere duo mist scherpte in de nieuwe VW-commercial. ‘Ga de linkerbaan op, haal de rest in!’
Ons illustere duo is enthousiast over het paleis dat de deuren opent. ‘De kunst is nu om de bezoeker naar Apeldoorn af te laten reizen.'
Ons duo Bol & Krouwel gaat met Moederdag toch liever naar de concurrent van Etos. ‘Het concept is mooi, maar de consistentie ontbreekt.'
Ons duo Bol en Krouwel is kritisch gestemd over de nieuwe Politie-campagne. ‘Bij dit thema past scherpte, geen vrolijk reclamisch filmpje.'
Bol & Krouwel over de campagne van Born05 die Nederlanders moet verleiden met een ‘lichtkrabbel’ in de videoclip van S10 te komen.
In de nieuwe campagne van het Groote Museum staan 'grote levensvragen' centraal. Maar worden die ook beantwoord?
Onze balkoncriticasten zijn laaiend enthousiast over de nieuwe campagne van G-Star Raw. 'Actueel, gedurfd, op het randje, alles zit erin!'
Onze balkoncritici vragen zich af: staan werkgevers echt te pitchen voor de deur van hun doelgroep of is het gewoon een vette reclamegrap?
Joris Bijdendijk weet te triggeren, maar het voelt ietwat geforceerd, aldus Bol & Krouwel.
De NIX18-campagne van het ministerie van VWS en Roorda is grappig, maar te licht. Impactvol, maar niet hard genoeg, zo luidt het oordeel.
CAMPAGNEPRAAT | De casting van een ‘vrouwelijke Sisi-rider’ is leuk, maar had uitgesprokener gekund, zo luidt het oordeel.
CAMPAGNEPRAAT | Een slim idee is onhandig uitgewerkt, waardoor vooral Univé zijn waarde niet krijgt, aldus onze balkoncriticasten.
CAMPAGNEPRAAT | Bol & Krouwel over Kruidvat. 'Reclame is op z'n best is als het schuurt. En deze schuurt niet. Dit is platte humor.'
CAMPAGNEPRAAT | Onze balkoncriticasten zijn positief gestemd. 'Als de hormonen door je lijf gieren, is dit toch waar je van droomt?'
CAMPAGNEPRAAT | De Driftkoppen-campagne is fraai, maar lijkt vooral gemaakt voor de bühne, zo luidt het oordeel.
CAMPAGNEPRAAT | Niets dan lof voor deze eigenzinnige campagne die ons panel weer het wilde haren-gevoel van vroeger geeft.
CAMPAGNEPRAAT | Volgens ons panel zet deze 'brave' campagne geen zoden aan de dijk. 'Hoe vaak ga jij melden dat je onderweg bent?'
CAMPAGNEPRAAT | Ons kritisch panel gaat nu nog niet een kopje suiker lenen bij de nieuwe buurman. 'Hij is niet echt.'
Ons panel is eensgezind. Jubel alom maar er kriebelt twijfel: gaat de creativiteit hier niet ten koste van consistentie en herkenning?
CAMPAGNEPRAAT | Wat vindt ons panel? Een dappere poging van Bavaria om het besmette WK lucht te geven, maar neemt daar teveel tijd voor.
CAMPAGNEPRAAT | Ons panel is matig enthousiast over de spot van de verhuurder in witgoed. Prima begin, volgende keer meer blazen graag!
CAMPAGNEPRAAT | De campagne 'Readification' heeft een budgetuitdaging, dus moet er worden ingezet op creativiteit. En dat lijkt gelukt.
CAMPAGNEPRAAT | Ons panel geeft het jaar een ruime voldoende, maar geen zeer goed. Wat ontbrak waren de echte hoogtepunten.
Campagnepraat | Ons panel luidt het jaar overwegend positief in: 'Het kleine broertje is groot geworden en heeft z'n eigenheid gevonden.'
CAMPAGNEPRAAT | Na wat kritische noten is ons panel toch positief: 'Lang leve het nobele werk van Sire!'
CAMPAGNEPRAAT | Ons panel is naast positief ook beetje ongerust; prikkelend beeld, scherpe copy, maar is de boodschap niet te kort?
CAMPAGNEPRAAT | Het panel is niet onder de indruk. 'Deze nieuwe van Ziggo laat geen vernieuwing zien.'