Premium

Campagnerapport: Ben is uitdagend, onhandige kinderen bij Kleertjes.com

Onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials.

Deze week in het campagnerapport: De ‘Beter in bed’-campagne van Ben met het telefooncondoom en online kledingwinkel Kleertjes.com. Het voorbehoedsmiddel van de provider is letterlijk een condoom, maar dan voor je smartphone. Dit om te voorkomen dat je continu op je telefoon zit als je in bed naast je partner ligt. In de spot van Kleertjes.com zien we hoe onhandig kinderen kunnen handelen. De online kledingwinkel stelt dan ook de vraag aan ouders hoe ze hun kroost de volgende dag moeten kleden, rekening houdende met die onhandigheid.

Sexy commercieel te afleidend

Een kleine meerderheid (52%) vindt de commercial van Ben een duidelijke boodschap hebben. 55% geeft aan de commercial onderscheidend te vinden en 63,6% waardeert de spot als opvallend. Ruim een kwart (26,5%) van de respondenten vindt dat de commercial hen aanspreekt. Het uiteindelijke rapportcijfer is een 6,0.

Het commentaar van Max de Jong van MeMo²: ‘Sex sells en dat blijkt ook wel uit de nieuwe commercial van Ben. Het telefooncondoom helpt ons te beschermen tegen afleidingen in bed. Echter, de commercial leidt de consument wel enigszins af, want relatief weinig Nederlanders vinden de commercial aansprekend. De originele insteek van de spot met jong en oud, man en vrouw zorgen voor een bovengemiddelde opvallendheid en onderscheidend vermogen. De commercial is gedurfd en vernieuwend, wat misschien niet door iedere Nederlander erkend wordt, maar wel op een onverwachte manier een belangrijk sociaal thema aanstipt.’

Bianca Filemon, Brand Media Manager van Ben, vertelt aan Adformatie dat de provider blij is met de resultaten van het campagnerapport. ‘Er was lef nodig om dit sexy idee tot leven te brengen. De campagne draait niet om seks, maar om het inzicht dat je ook tussen de lakens beter af bent als je je niet te veel door je mobiel laat afleiden.’

Kleertjes.com grijpt aandacht met onhandigheid kroost

De helft van de kijkersgroep vindt de commercial van Kleertjes.com geloofwaardig. 52% vindt de commercial goed bij het merk passen, 58% vindt de spot opvallend en 60% geeft aan dat Kleertjes.com met deze campagne een duidelijke boodschap overbrengt. 55% waardeert de spot ook nog eens als leuk. Uiteindelijk komt het rapportcijfer van Kleertjes.com uit op een 6,5.

Max de Jong: ‘Kleine, onhandige kinderen in een commercial werken vaak goed. Dat is onder meer ook te zien bij de laatste Zwitsal-commercial. Dit betaalt zich dan ook duidelijk uit bij de goede beoordeling van de Kleertjes.com-commercial. De spot weet met de eerste visuals van het kind en het 'ongelukje' de aandacht van de consument te vangen, waarna kort maar krachtig de boodschap over wordt gebracht. Zet daar een aansprekende sound onder en je krijgt de opvallende, likeable en geloofwaardige creative van Kleertjes.com. Geslaagd!’

Siad Awwad, ceo van Kleertjes.com, geeft aan dat de televisiecampagne een grote stap was, omdat de kledingwebshop zoiets nog niet eerder had gedaan. Awwad vertelt ook dat Kleertjes.com zelf onderzoek heeft gedaan naar de campagne. ‘Mensen vonden onze boodschap leuk, duidelijk en sympathiek en beoordeelden de uitingen gemiddeld met een 7 of zelfs een 8. Een mooie stap in de verhoging van de naamsbekendheid en het laden van ons merk. Ik ben trots op het feit dat we ook in het campagnerapport van Adformatie boven de benchmark scoren.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie